Mateusz Wróbel Mateusz Wróbel 15.08.2020 12:08
Tworzenie gier
3036V

PS4/XO i PS5/XSX nie współpracują ze sobą - tworzenie międzygeneracyjnych gier jest bardzo ciężkie

John Linneman wypowiedział się na temat tworzenia międzygeneracyjnych gier. Pracownik Digital Foundry stanowczo zaznaczył, że tworzenie takowych pozycji wiąże się z dodatkowymi problemami.

Większość tytułów wysokobudżetowych, które mają zadebiutować pod koniec bieżącego roku, są tworzone z myślą o PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One, Xboksie Series X i oczywiście komputerach osobistych. O ile z tym ostatnim nie ma problemu, tak deweloperzy narzekają na problemy w związku z konsolami Sony i Microsoftu.

Programiści muszą dostosować tak tytuł, aby wykorzystać w pełni potencjał next-genów, nie zapominając przy tym o current-genach, na których dana produkcja musi chodzić płynnie, a przy tym również dobrze wyglądać. Nie może być sytuacji, że wersja na PS5/XSX będzie wyglądała obłędnie, a na PS4/XO dostaniemy przysłowiowego ziemniaka. 

Na temat wypowiedział się John Linneman, osoba pracujący w Digital Foundry, ekipy słynącej ze wszelakich analiz i porównań graficznych. 

Jego wypowiedź wywołała małą burzę w sieci. Wielu deweloperów pracujących przy projektach międzygeneracyjnych zgodziła się ze stwierdzeniem Linnemana, zaznaczając, że często w takich przypadkach występuje problem z kompatybilnością, optymalizacją, jak i dużymi ograniczeniami w kwestii oprawy wizualnej. Wielu programistów projektując swoją grę pracowało na tym mocniejszym sprzęcie, więc „przeniesienie” jej na current-geny wiązało się z pewnością z wieloma błędami, które trzeba było wyeliminować.

Co więcej, cierpi na tym również data premiery, bowiem gdyby nie trzeba było przygotowywać danego tytułu na pięć platform, to bardzo możliwe, że Assassin's Creed ValhallaDying Light 2 czy Cyberpunk 2077 zadebiutowałyby na rynku wcześniej. 

Niektóre osoby nie zgadzają się ze słowami pracownika Digital Foundry, wspominając o graczach, którzy nie mają zamiaru kupować next-genów, a wciąż chcą bawić się w najnowszych produkcjach. Linneman stanowczo odpowiedział, że zamiast eliminowania błędów/optymalizacją na starszych platformach, twórcy powinni zajmować się dodatkową treścią. Na koniec dodał, że na PS4 i XO wciąż jest wiele niesamowitych gier.

Źródło: https://wccftech.com/scaling-back-ps5-xsx-games-hard-devs-cross-gen/

Tagi: current-geny gry na ps4 i ps5 next-geny