Totalna Wojna na next-genach
Wprawdzie seria Total War miała mały epizod na konsolach, ale Spartan: Total Warrior w ogólnym rozrachunku nie stał nawet obok modelu zabawy oferowanego przez starszych kuzynów znanych z PC-tów. No tak, konsole to nie miejsce dla strategii i to nie tylko ze względu na brak myszki i klawiszy funkcyjnych...
Wprawdzie seria Total War miała mały epizod na konsolach, ale Spartan: Total Warrior w ogólnym rozrachunku nie stał nawet obok modelu zabawy oferowanego przez starszych kuzynów znanych z PC-tów. No tak, konsole to nie miejsce dla strategii i to nie tylko ze względu na brak myszki i klawiszy funkcyjnych...
Patrząc choćby na Halo Wars i RTS-ową zabawę w Śródziemiu można zaryzykować stwierdzenie, iż nie taki straszny ten pad, gdy interfejs jest odpowiednio przygotowany do tego, by gałkami i kilkoma buttonami ogarnąć mrowie jednostek tłoczących się na ekranie. Mike Simpson z Creative Assembly stwierdził, że seria Total War nie wypaliłaby na obecnej generacji konsol z powodu zbyt małej ilośći pamięci, z której mogą skorzystać gry. Twórca wysnuł również dość interesującą tezę, iż gracze konsolowi są w większym stopniu ukierunkowani na akcję, niż strategiczne rozkminki, ale wielkie bitwy w historycznych realiach nie są automatycznie skreślone względem plastikowych pudeł pomieszkujących w okolicy telewizora. Wspomniany już interfejs może okazać się problematyczny, ale wszystko da się rozwiązać solidnie zaprojektowanym sterowaniem, a Creative Assembly ma w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów jak przenieść popularyzowany przez siebie model strategii na inne platformy. iPad ze swoim dotykowym ekranem wydaje się do tego idealny, Wii U może rozczarować ilością drogocennego RAM-u, ale już nowy sprzęt Sony i Microsoftu powinnien sprzedawać liście swoją hi-techową specyfikacją. Albo i nie.