Sony i PlayStation zapłacą 3,5 mln dolarów grzywny za wprowadzanie w błąd klientów z Australii

Gry
8944V
Sony i PlayStation zapłacą 3,5 mln dolarów grzywny za wprowadzanie w błąd klientów z Australii
Iza Łęcka | 06.06.2020, 03:02

Sąd Federalny w Australii nałożył na Sony grzywnę za „składanie fałszywych lub wprowadzających w błąd oświadczeń” i odmowę zwrotu pieniędzy australijskim klientom. Korporacja musi zapłacić grzywnę w wysokości 3,5 mln dolarów.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) nałożyła karę grzywny na Sony Europe, której jednym z oddziałów jest Sony Australia. Wyrok dotyczył wprowadzania klientów w błąd w sprawie ich praw konsumenckich.

Dalsza część tekstu pod wideo

Australijski Sąd Federalny skazał Sony na 3,5 mln dolarów kary za „składanie fałszywych i wprowadzających w błąd oświadczeń na swojej stronie internetowej i w kontaktach z australijskimi konsumentami dotyczących ich praw wynikających z australijskiego prawa konsumenckiego (ACL)”.

Zgodnie z decyzją sądu, europejski oddział Sony miał wprowadzić w błąd czterech klientów, którzy kupili na PlayStation Network gry określone jako „wadliwe”. Przedstawiciele korporacji poinformowało graczy, że nie przysługuje im zwrot pieniędzy, jeśli gra została pobrana lub jeśli od zakupu minęło 14 dni, co jest sprzeczne z australijskimi przepisami prawa konsumenckiego.

Rod Sims, przewodniczący ACCC, w oświadczeniu podkreślił, że informacje udzielane przez korporację były nieprawdziwe:

„Prawa konsumentów do gwarancji nie wygasają po pobraniu produktu cyfrowego, a na pewno nie znikają po 14 dniach lub innym terminie dowolnie wskazanym przez sklep z grami lub producenta. Konsumenci kupujący produkty cyfrowe w Internecie mają dokładnie takie same prawa jakie mieliby, gdyby dokonali zakupu w fizycznym sklepie.”

Sony Europe naruszyło także prawo australijskie informując jednego z klientów, że tylko producent gry może zezwolić na zwrot pieniędzy. Drugi gracz usłyszał, że zwrot może zostać dokonany wyłącznie w formie doładowania portfela w PlayStation Store. Rod Sims odniósł się do tego problemu:

„Zwrot pieniędzy w ramach gwarancji konsumenckiej musi być również dokonany gotówką lub przelewem, jeśli konsument pierwotnie zapłacił w jeden z tych sposobów, chyba że zdecyduje się na otrzymanie kredytu sklepowego.”

Sony Europe zostało także zobowiązane do pokrycia części kosztów prawnych poniesionych przez ACCC w ramach sprawy.

Sprawa bez wątpienia stanowi spory problem dla europejskiego oddziału Sony, który nadal nie może wyłącznie skupiać się na pokazie PS5. Wkrótce mamy poznać nową datę wydarzenia prezentującego gry debiutujące na PlayStation 5.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/playstation-ordered-to-pay-35-million-fine-for-mis/1100-6478081/

Komentarze (95)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper