PS5 może otrzymać technologię blokującą spoilery. Sony rozwija ciekawy pomysł

Gry (plotka)
2446V
PS5 może otrzymać technologię blokującą spoilery. Sony rozwija ciekawy pomysł
Iza Łęcka | 28.04.2020, 07:00

W dobie przecieków związanych z The Last of Us 2, gracze doszukali się szczegółów technologii Sony, która będzie zabezpieczać graczy przed spoilerami. W PS5 może pojawić się system, który pomoże deweloperom ukryć wrażliwe treści.

Sony już w 2018 roku rozpoczęło prace nad systemem, którego zadaniem jest zabezpieczenie sympatyków konsolowej rozgrywki przed niepożądanymi treściami w grach. Odnaleziono patent prezentujący technologię nazwaną „cross-platformową usługą blokowania spoilerów”. Jest to rozbudowane narzędzie dla deweloperów, którzy już podczas projektowania poszczególnych tytułów mogą oznaczać wrażliwą zawartość i odpowiednią ją ukryć.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sony postanowiło walczyć z fabularnymi elementami, które możemy spotkać podczas rozgrywki w kooperacji. Założenia zostały niezwykle dokładnie wytłumaczone:

„Spoiler to określenie ważnego rozwinięcia fabuły w grze wideo, które, jeśli wcześniej było znane, może zmniejszyć niespodziankę lub napięcie u gracza na początku rozgrywki. Narażenie na działanie spoilerów może obniżyć jakość ogólnego doświadczenia gry, a nawet spowodować, że gracz straci zainteresowanie produkcją. Unikanie spoilerów jest niezwykle ważne dla graczy w tytułach opartych na narracji. Spoilery mogą uniemożliwić takim graczom głębokie zaangażowanie się w społeczność do czasu zakończenia gry, ograniczając poziom ich aktywności. Co więcej, spoilery są jednym z największych problemów dla graczy grających w stylu single-player i co-op player vs. environment (PvE), kiedy są oni aktywni towarzysko w grupach skupionych wokół tych gier ze swoimi przyjaciółmi lub szerszą społecznością graczy (np. poprzez dyskusje, przejścia danych etapów itp.)”

Wykorzystując technologię deweloperzy mogą oznaczyć chociażby broń, postać lub nawet całą aktywność, która będzie dostępna dopiero po zapoznaniu się z zawartością pozycji w fabularnej kampanii. Japońska korporacja wyjaśnia, że całość działa podobnie jak „ukrywanie trofeów w systemie PlayStation 4”.

„Twórcy gier mogą oznaczać określone obiekty w grze jako "ukryte" za pomocą odpowiedniego narzędzia, a szczegóły tych obiektów będą niewidoczne dla użytkownika, dopóki nie odkryje ich w samej grze. Podobnie jak w przypadku ukrytych trofeów, gracze będą mieli możliwość unieważnienia modułu spoilerów, jeśli tak postanowią.”

Jeżeli pomysł zostałby wprowadzony, na pewno pomogłoby to grupie graczy, która w trakcie rozgrywki unika wszelkich nowinek. Musimy jednak mieć świadomość, że ów rozwiązanie nie uchroni nas przed sytuacją, która miała miejsce w przypadku najnowszej gry Naughty Dog. To jeden z deweloperów opublikował materiały i niestety żadne rozwiązanie nie okaże się tutaj skuteczne. W reakcji na przecieki, japoński gigant branży ujawnił daty premier The Last of Us 2 i Ghost of Tsushima.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/as-the-last-of-us-2-leaks-sonys-spoiler-blocking-patent-emerges/

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper