PS5 z „dość łatwą” implementacją ray tracingu. Twórcy chwalą możliwości PlayStation 5

Gry
3154V
PS5 z „dość łatwą” implementacją ray tracingu. Twórcy chwalą możliwości PlayStation 5
Wojciech Gruszczyk | 24.04.2020, 17:37

Konsole nowej generacji mają zapewnić pełny ray tracing w czasie rzeczywistym i w sprawie wykorzystania technologii w PS5 wypowiedział się deweloperzy z TeamKill Media. Twórcy mają już okazję pracować nad pierwszym tytułem dla PlayStation 5 i chwalą możliwości konsoli.

O PS5 wypowiadają się deweloperzy z całego świata i w zasadzie brakuje nam jedynie kolejnej prezentacji przygotowanej przez Sony. Możemy mieć nadzieję, że ostatnie plotki zostaną wkrótce potwierdzone i firma faktycznie w przyszłym miesiącu pokaże światu PS5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mark Cerny podczas ujawniania specyfikacji PS5 potwierdził, że konsola Sony otrzyma pełne wsparcie ray tracingu, ale tak naprawdę deweloperzy jeszcze nie wspominali o tej technice. Możemy mieć jednak pewność, że autorzy Quantum Error zapewnią wsparcie technologii, ponieważ deweloperzy oficjalnie mówią o wykorzystaniu ray tracingu w nadciągającej grze:

„Quantum Error będzie w 100% wykorzystywał ray tracing w czasie rzeczywistym. Jest to dość łatwe do zaimplementowania. Zauważyliśmy, że podczas oglądania rzeczy z ray tracingiem należy być jak najbardziej dokładnym, ponieważ wszystko, co nie jest zrobione poprawnie, jest bardzo wyraźne w oświetleniach i odbiciach tego typu.”

Twórcy chcą zapewnić w swoim tytule, jak najlepszą oprawę, ale Quantum Error musi jednocześnie działać w 60 klatkach na sekundę:

„Zdecydowanie dążymy do fotorealizmu w ramach tego, co jest możliwe do wykonania i nadal działa przy 60 klatkach na sekundę, ale jednocześnie jeśli coś wspiera artystyczną wizję, a nie jest w 100% fotorealistyczne, choć jednocześnie jest niesamowite, to też nam to odpowiada.”

Twórcy Quantum Error coraz chętniej wypowiadają się na temat produkcji, ale wiele na to wskazuje, że pełne ujawnienie rozgrywki odbędzie się dopiero w okolicy pokazu PS5. Sony może nawet wykorzystać pozycję do prezentacji PlayStation 5.

Źródło: https://www.psu.com/news/ps5-ray-tracing-pretty-easy-to-implement-says-developer/

Komentarze (71)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper