Tomasz Ambroziak Tomasz Ambroziak 14.03.2012 13:47
Matsuno obszernie o Crimson Shroud
470V

Matsuno obszernie o Crimson Shroud

Twórca Final Fantasy Tactics i Vagrant Story bardzo się rozgadał. Jednym słowem: dużo informacji o małej grze, a w tym takie, które powinny ucieszyć fanów bardziej tradycyjnych eRPeGów.

xxxxx

Zanim jednak zaczniecie czytać być może warto będzie się zapoznać z poprzednimi newsami, które opisują z grubsza fabułę i rozgrywkę. Na przykład tym i tym. Na dokładkę jeszcze zwiastun i możemy zaczynać.

 

[Obiekt musi mieć rozszerzenie SWF. Kod zablokowany]

 

Znaczenie tytułu:

- akcja toczy się w epoce, w której ludzie posiadają zdolność posługiwania się magią...
- ... magia nie jest jednak czymś, czego można się nauczyć...
... aby jej używać niezbędne są przedmioty nazywane "darami", które wg ludzi mają pochodzić od Boga
- posiadanie jednego takiego przedmiotu oznacza specjalizację w jednej dziedzinie magii
- wg legend wszystkie "dary" mają jedno źródło, które nazywane jest "Crimson Shroud" (albo ew. Original Gift)
- w magazynie pada też wzmianka, że ilustracja ukazująca kobietę zatrzymaną przez zakutych w zbroję żołnierzy przedstawia generalnie wizję świata gry

Frea - dziewczyna, która trzyma klucz do rozwiązania zagadki

- główny bohater historii to Giauque i jest on Chaserem, czyli kimś, kogo wynajmuje się do odnajdywania zaginionych osób itd.
- Frea to jedna z jego znajomych
- podobno nie wyznaje tej samej religii co większość ludzi w świecie gry, cechuje ją raczej pewien unikalny zestaw wartości
- posiada dużą wiedzę o "darach" mającą ogromne znaczenie dla przygody
- jeszcze przed rozpoczęciem Crimson Shroud Frea zostaje ranna; wspomnienie tego incydentu, kiedy z opresji wyciągnął ją człowiek w czarnej zbroi. stanowi zarazem wprowadzenie do gry

System, setting:

- akcja Crimson Shroud rozgrywa się w pozostałościach "złotej świątyni Rahabu"
- niegdyś był to wspaniały budynek, który popadł jednak w ruinę
- fabuła przybierze formę "text adventure", lecz po zakończeniu narracji będziemy mogli swobodnie poruszać się po ruinach
- gdy dotrzemy do konkretnego miejsca, rozpocznie się walka lub włączy scenka popychająca fabułę
- przechodząc grę więcej niż raz zyskamy możliwości wyboru rozegrania wątku fabularnego na inny sposób/y (za pierwszym razem taka opcja będzie niedostępna)
- przygotowano więcej niż jedno zakończenie
- walki polegać mają przede wszystkim na wybieraniu komend, lecz od czasu do czasu pojawi się też ekran na którym potrząsamy kośćmi
- początkowo system w całości opierać się miał na rzutach nimi, ale zmieniono to rozwiązanie, gdyż uderzało w dynamikę gry  
- w Crimson Shroud nie ma czegoś takiego jak obecny w większości RPG ostatni dungeon; punkt kulminacyjny fabuła ma osiągać nagle i od tego momentu budować narrację
- czas gry nie będzie zbyt długi

Postanowienia:

-  Matsuno tłumaczy, że nie mógł tym razem zrobić pełnoprawnego eRPeGa, dlatego poprosił o możliwość zadecydowania, gdzie i jak położyć nacisk...
- ... nacisku nie położono zatem na grafikę
- Matsuno wyraził opinię, że chyba udało się stworzyć grę, która wg Akihiro Hino -- szefa Level 5 -- miała być "kompaktowa"

O Guild 01:

- twórca Vagrant Story powiedział, że ze względu na to, iż gracze oczekiwali po Crimson Shroud po prostu "gry Matsuno", chciał on ich początkowo zaskoczyć tworząc tytuł w lekkich klimatach
- nie zrobiłby jednak na pewno gry logicznej, to -- jak twierdzi -- na pewno nie byłaby "gra Matsuno"
- koncepcja jaka stała za Guild 01 to bezproblemowe umożliwienie twórcom stworzenia gry, jaką zawsze chcieli stworzyć; Matsuno wykreował więc w Crimson Shroud świat jakiego oczekiwali gracze
- Matsuno wyraził pogląd, że pomysł taki jak Guild 01 może odnieść sukces w branży, która nie stawia na oryginalne pomysły
- chciałby też następnym razem stworzyć grę 'lżejszą', przyznaje, że jest już zmęczony swoim dotychczasowym stylem

Przesłanie:

- Choć wiele elementów stanowiących o grze tak-w-ogóle zostało w Crimson Shroud zepchniętych na dalszy plan, zespół chciał stworzyć coś prostego, co jednocześnie nie będzie oznaczać ubogiej zawartości. W tym sensie opisywany tu tytuł jest według Matsuno niczym espresso.

Guild 01 (3DS), którego jedną z czterech części jest Crimson Shroud (obok gier Sudy Goichiego, Yoota Saito i Yoshiyukiego Hiraia), trafi na japońskie półki sklepowe 17 maja w niskiej cenie 3980 yenów.

Tagi: 3ds crimson shroud level 5