Godfall vs Hellblade 2 w niecodziennym starciu. Jaki zwiastun wzbudził większe zainteresowanie?
Godfall oraz Hellblade 2: Senua's Saga zostały zaprezentowane na ubiegłorocznym The Game Awards, ale pierwszy tytuł zmierza wyłącznie na PS5 i PC, a drugi na Xboksa Series X oraz PC. Są to bez wątpienia produkcje, które można w interesujący sposób zetawić – jaki tytuł wzbudził większe zainteresowanie na badanych?
W połowie grudnia, świeżo po publikacji zwiastunów Godfall i Senua's Saga: Hellblade II, odbyły się badania, które miały na celu sprawdzenie, który z materiałów wzbudził większe zainteresowanie. Grupa 30 osób w wieku od 19 do 24 lat (1/3 mid-core, 2/3 casual gamers) nigdy wcześniej nie widziała materiałów i dzięki temu udało się wyciągnąć bardzo interesujące wnioski.
Organizatorzy badania z Try Evidence podczas testów wykorzystali biometrykę, m.in. Eye-Tracking, badanie reakcji skórnych (GSR, Galvanic Skin Response), czy zaawansowaną, maszynową analizę emocji pojawiających się na twarzy.
Dzięki badaniom dowiedzieliśmy się, że początek zwiastuna Godfall wzbudził duże zainteresowanie obu płci (19 z 31 respondentów doświadczyło szczytów pobudzenia GSR), a podczas sceny gdy jeden z bohaterów prawie umierał, to kobiety wykazały większe zainteresowanie. Na końcu materiału pojawia się logo PlayStation, które wywołało spore poruszenie wśród oglądających mężczyzn.
Z drugiej strony Hellblade 2 największe zainteresowanie wzbudził dopiero w połowie – w tym wypadku wzorzec pobudzenia był bardziej „rollercoasterowy” niż w przypadku Godfall. Największą reakcję wywołała scena krzyku Senuy – w tym wypadku dostrzeżono rozszerzone źrenice i inne oznaki psychofizycznego pobudzenia.
Try Evidence dokładnie przedstawia, które momenty materiałów były ciekawsze dla ankietowanych i przedstawia wszystko na licznych wykresach – na końcu znalazło się nawet podsumowanie dotyczące wyjątkowości obu produkcji.
Serdecznie zapraszamy naszych czytelników do zapoznania się ze szczegółami oraz wnioskami badania.