Wiedźmin 2 wyprzedził generację. Gra nadal potrafi zakrztusić RTX 2080 Ti

Gry
5027V
Wiedźmin 2 wyprzedził generację. Gra nadal potrafi zakrztusić RTX 2080 Ti
Iza Łęcka | 14.01.2020, 11:46

Wiedźmin 2 powraca na salony za sprawą wielkiego hitu platformy Netflix. Serial sprawił, że gracze chętnie sprawdzają również drugą przygodę Geralta od CD Projekt RED i pomimo wielu lat od premiery – gra nadal potrafi zachwycić i wymęczyć nawet najlepsze zestawy PC.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów trafił na komputery osobiste w maju 2011 roku, a w kwietniu 2012 roku odbyła się premiera na Xboksie 360. Gra CD Projekt RED już przy pierwszej premierze potrafiła zachwycić oprawą i nawet 2,5 roku przed premierą konsol aktualnej generacji, prezentowała wyjątkową grafikę – porównywaną właśnie do PS4 i Xboksa One.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Obok takich tytułów jak Far Cry 3, Battlefield 3 i Crysis 3, PC prezentował wizualizacje znacznie bliższe tym, które moglibyśmy zobaczyć na konsolach obecnej generacji, i to dwa i pół roku przed ich debiutem.”

Deweloperzy Wiedźmina 2 zaprezentowali znakomitą jakość postaci i środowisk prezentując zupełnie nowy poziom geometrii – która w tamtym czasie nie była możliwa do uzyskania w takiej jakości na konsolach. Krawędzie bohaterów były znacznie gładsze niż w przeciętnej grze AAA, a ilość detali na modelach była większa niż w typowych wysokobudżetowych produkcjach. Z tego powodu wydanie na Xboksa 360 od początku prezentowało znacznie gorszą oprawę – nawet pomimo premiery po ponad roku od pierwszego wydania.

„ Ilość detali geometrycznych na ekranie również przekroczyła granice konsol. Oczywiście, Wiedźmin 2 pojawił się na Xboksie 360, co jest po prostu genialnym osiągnięciem. Sama konwersja jest technologiczną wizytówką, ale dokonane cięcia są oczywiste: każdy pojedynczy asset na ekranie ma wyraźnie zredukowaną liczbę polygonów, w tym na modelach postaci - nawet jeśli znajdują się one w pobliżu kamery.”

Tytuł zachwycał również zastosowanym oświetleniem, ale to dwie dodatkowe opcje sprawiają, że Wiedźmin 2 nadal zachwyca – firma już w tamtym czasach korzystała z kinowej głębi ostrości i ubersamplingu. Nawet po dziewięciu latach od premiery, po włączeniu obu opcji, Wiedźmin 2 przy rozdzielczości 4K na RTX 2080 Ti nie potrafi utrzymać 60 klatek na sekundę – szczególnie problematyczna okazała się funkcja ubersamplingu, która czterokrotnie zwiększa ilość pikseli. Włączając tytuł w 1080p wymagało to od GTX 580 działania produkcji w 4K.

Wiedźmin 2 nadal potrafi zachwycić i wciąż może wymęczyć nawet najlepsze komputery. CD Projekt RED już wiele lat temu zaprezentował funkcje, które nawet teraz sprawiają problem najmocniejszym maszynom.

Na naszym serwisie przeczytacie także:

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-the-witcher-2-2020-vision-retrospective

Komentarze (58)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper