Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 16.12.2019 11:32
Netflix tańsza subkrypcja
2111V

Netflix straci wg Needham miliony klientów, jeśli nie wprowadzi tańszej subskrypcji z reklamami

Netflix szykuje na najbliższy czas sporo ciekawych produkcji, oprócz Wiedźmina. Według analityków rynkowych nie zapobiegnie to jednak odpływaniu sporej części subskrybentów w USA.

Po raz pierwszy analitycy rynkowi wykazują się pesymizmem, jeśli chodzi o przyszłość Netflixa. Laura Martin ze znanej grupy Needham doradza obecnie inwestorom, by pozbywali się akcji giełdowych rzeczonej platformy VOD. Prognozy Needham dla Netflixa na 2020 rok są bowiem negatywne. Z kolei Citi zmieniło swoje zalecenia dla inwestorów na neutralne (wcześniej grupa rekomendowała inwestowanie w Netflixa).

Według agencji Needham Netflix musi wprowadzić mniej kosztowną opcję subskrypcji, by konkurować w USA z Disney+, Apple+, Hulu, Peacock i CBS All Access. Jeśli firma nie wdroży zmian, poprawiających jej konkurencyjność, to straci tylko w 2020 roku ok. 4 miliony subskrybentów ze Stanów Zjednoczonych.

Ten sugerowany przez Needham tańszy pakiet Netflix miałyby być finansowany w dużej mierze z reklam, które byłyby wyświetlane przy wybraniu budżetowej opcji. Laura Martin podkreśliła jednak, że Netflix jest niechętny takim zmianom, więc zaleca inwestorom sceptyczne podchodzenie do tematu akcji giełdowych tego giganta VOD. 

Co byście powiedzieli na tańszą opcję subskrypcji w Netflixie, ale okupioną wyświetlanymi co jakiś czas reklamami? Ile by musiała kosztować taka oferta, byście byli nią zainteresowani?

Warto też sprawdzić:

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-10/netflix-downgraded-as-needham-urges-adding-commercials

Tagi: netflix serial subskrypcja wiedźmin