Okami 2 powstanie! Hideki Kamiya potwierdza powrót wilka
Na tę informacje entuzjaści Okami czekali od miesięcy. Ikumi Nakamura opublikowała w mediach społecznościowych film, na którym Hideki Kamiya potwierdza powrót wielkiego bóstwa w ciele wilka.
Okami trafiło na rynek w 2006 roku i gra przez dwa lata była dostępna wyłącznie na PlayStation 2. Później trafiła na Nintendo Wii, a wersja HD zawędrowała już na PlayStation 3 (2012), PlayStation 4, Xboksa One, PC (2017) i na Nintendo Switcha (2018). W 2010 roku na rynku zadebiutował Okamiden, który został przez Capcom określony jako „kontynuacja”, ale produkcja nie została dobrze przyjęta przez fanów – sympatycy pierwowzoru od dawna czekają na „prawdziwy sequel”.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że w 2015 roku Capcom rozmawiał z PlatinumGames o ożywieniu IP, ale pomimo uzgodnienia wstępnych warunków, prace nad grą nie ruszyły. W tamtym czasie problemem okazał się Tatsuya Minami – szef „Platynowych” nie zgadzał się z koncepcją własnego studia i projekt upadł. Japończyk odszedł ze stanowiska w 2016 roku.
PlatinumGames najwidoczniej nie zrezygnowało z planów i właśnie otrzymaliśmy poniższy materiał. Ikumi Nakamura opublikowała krótki film, na którym Hideki Kamiya mówi wprost – Okami powraca!
Okami is going to be back! We want to make Okami sequel and fans are looking forward to it too. You guys want to see Kamiya’s Okami again, right, everyone? I want to work on it too! 大神をまた作りたい私たちです。🙏😊@CapcomUSA_ @OKAMI_CAP pic.twitter.com/bLwuGnTew1
— Ikumi Nakamura 🪐@unseentokyo (@nakamura193) October 18, 2019
Najwidoczniej nad projektem czuwa główny zespół z Hidekim w składzie, ale możemy podejrzewać, że w produkcję zostanie zaangażowana także – Ikumi Nakamura. Kobieta w przebojowy sposób zapowiedziała GhostWire: Tokyo na E3 i odeszła z Tango Gameworks.
Nakamura spędziła w studiu 9 lat jako między innymi dyrektor kreatywna, GhostWire: Tokyo było jej „dzieckiem”, ale według nieoficjalnych informacji – kobieta została zmuszona do opuszczenia studia przez pokaz w Los Angeles.