Borderlands 3 powstawało bez atmosfery crunchu. Część zespołu nie chciała opuszczać swoich stanowisk pracy

Gry
923V
Borderlands 3 powstawało bez atmosfery crunchu. Część zespołu nie chciała opuszczać swoich stanowisk pracy
Tytus Stobiński | 16.08.2019, 11:35

Crunch to wykańczające, ale dość powszechne zjawisko branży gier wideo. Coraz więcej producentów jednak składa deklaracje, że z tą źle wyglądającą praktyką nie ma nic wspólnego.

Jak podczas rozmowy z zespołem redakcyjnym portalu VG247 poinformował Chris Brock, główny producent trybu wieloosobowego w nadchodzącym Borderlands 3, Gearbox Software nie jest studiem gdzie pracownicy narażeni są na "crunch". Podkreśla jednak, że nie tak łatwo przetłumaczyć każdemu pracownikowi jak wszystko ma wyglądać.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie robimy czegoś takiego. Nie mówimy, że każdy będzie pracował po 10 lub 12 godzin, po prostu. Nie jest to jednak takie proste, bo gdy prosimy pracowników, by opuścili miejsce pracy po jej zakończeniu, to nie każdy z nich stosuje się do poleceń.

Jako przykład, Brock podał Brada Sierzegi, jego z głównych twórców u developera.

Brad jest jednym z naszych najlepszych designerów, więc jeśli podoba Ci się wygląd Promethei, to możesz mu podziękować. To jedna z tych postaci, która wie, że każda sekunda poświęcona pracy nad grą sprawia, że staje się ona lepsza. Nawet ja nie mogę go zatrzymać. Kiedy mówię mu, że może powinien pójść do domu i odpocząć, to odpowiada mi, że zostało nam tak niewiele czasu i każda sekunda się liczy. Dużo się słyszy historii o tym, że studia zmuszają swoich pracowników do nadgodzin przez co stają się kompletnie wypaleni. Ale jest też druga strona medalu, kiedy do szefostwo tłumaczy swoim podwładnym, że to nie maraton, że muszą też odpocząć.

Po takich słowach, Gearbox Software rzeczywiście jawi się jako dobre miejsce do pracy, stawiające wyżej normalne warunki zatrudnienia i zdrowie swojego zespołu. Czy jednak powinniśmy być pod wrażeniem słów Brocka? Tak przecież powinno wyglądać w każdym studiu. Nie da się jednak ukryć, że stawiane przez wydawców terminy często nie mają prawa bytu, o ile twórcy nie zdecydują się na liczne nadgodziny.

Więcej na temat Borderlands 3:

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Borderlands 3.

Źródło: https://gamingbolt.com/borderlands-3-developer-is-not-a-crunch-studio-producer

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper