"Dzisiaj ciężko zarobić tworząc tylko na PC"

Gry
1176V
"Dzisiaj ciężko zarobić tworząc tylko na PC"
Roger Żochowski | 03.02.2012, 19:29

Czy wysokobudżetowe gry tworzone tylko i wyłącznie z myślą o pecetach mają dzisiaj sens? Według Iana Fraziera, designera Kingdoms of Amalur: Reckoning, nie. Chyba, że dany deweloper nie zamierza na nich dużo zarobić...

Czy wysokobudżetowe gry tworzone tylko i wyłącznie z myślą o pecetach mają dzisiaj sens? Według Iana Fraziera, designera Kingdoms of Amalur: Reckoning, nie. Chyba, że dany deweloper nie zamierza na nich dużo zarobić...

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

W wywiadzie dla serwisu IncGamers Ian stwierdził, że w dzisiejszych czasach nie opłaca się produkować drogich tytułów tylko na pecety. Zapytany czy Kingdoms of Amalur mogłoby funkcjonować jako exclusive na tę platformę, powiedział:
 

"Nie, chyba nie. Ta gra kosztowała nas zbyt dużo by mogła pojawić się tylko na pecetach. Piractwo na to nie pozwala. Jest naprawdę ciężko stworzyć rentowny projekt koncentrując się jedynie na komputerach klasy PC. No chyba, że mówimy o MMO."
 

Ian wspomniał również, że po raz pierwszy dostał po nosie gdy wydał na pecety grę Titan Quest. Wówczas ogromne straty, które przyniosło nielegalne kopiowanie doprowadziły do tego, że poważnie zastanawiał się nad odejściem z branży. Dlatego dziś uważa, że tworzenie gier na konsole jest dużo bardziej opłacalne. I ciężko się z nim nie zgodzić.. 

Źródło: własne

Komentarze (103)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper