GTA 5 miało otrzymać 3 fabularne DLC. Szczegóły znalazły się w kodzie gry

Gry
4292V
GTA 5 miało otrzymać 3 fabularne DLC. Szczegóły znalazły się w kodzie gry
Wojciech Gruszczyk | 24.07.2019, 15:22

Rockstar nie zaoferował fabularnych dodatków do GTA 5, jednak możemy mieć pewność, że w pewnym momencie twórcy pracowali nad kolejnymi historiami. Szczegóły dwóch przygód zostały odnalezione w kodzie gry.

Rockstar jeszcze kilka lat temu planował przygotowanie wielkich, fabularnych dodatków do Grand Theft Auto V, jednak ze względu na kapitalny sukces GTA Online, zdecydowano się zmienić plany. Twórcy skupili się na sieciowym trybie, jednak szczegóły DLC zostały odnalezione przez graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sytuacja jest niezwykle interesująca, ponieważ pojawia się z powodu najnowszego dodatku – w grze otwarto Diamond Casino & Roster, jednak warto zwrócić uwagę, że budynek kasyna został wrzucony do tytułu już w 2013 roku.

Nie jest to przypadek, bo właśnie w tamtym czasie trwały prace nad wielkimi rozszerzeniami do GTA 5. Sympatycy serii Rockstar dotarli do informacji o trzech dodatkach określonych w kodzie gry jako „Trevor”, „Dead” i „GTA” - niestety zainteresowanym udało się dogrzebać tylko do informacji o dwóch pierwszych.

GTA i kosmici? 

W jednym z DLC autorzy planowali przeprojektować niemal całą mapę – w GTA 5 moglibyśmy sprawdzić w zasadzie zupełnie nowe miasto, które zostałoby opanowane przez zombiaki:

„To, co Rockstar planował przygotować w DLC dla singlistów, można porównać z dodaniem zupełnie nowej mapy. Planowali przeprojektować 80 lub 90% terenów, by pasowały do konkretnego tematu - jeden z epizodów miał zawierać apokalipsę zombie. Rockstar zmieniłby całą mapę, aby pasowała do motywu apokalipsy zombie”.

Drugi dodatek miał skupić się na postaci Trevora – autorzy kreowali podobno kontynuację wydarzeń z GTA 5, w której buntownik z wyboru współpracowałby z International Affairs Agency (agencja wzorowana na CIA i NSA).

Wszystko zgarnęło GTA Online 

Sytuacja jest o tyle interesująca, że w pewnym momencie odnaleziono w kodzie gry nawet wstępne informacje dotyczące fabularnego DLC, które skupiłoby się na obrabowaniu banku – jak wiadomo pomysł został przeniesiony do GTA Online.

„Okazuje się, że większość lub niektóre aktualizacje online, które otrzymaliśmy w 2017 i 2018 roku, były oparte na planowanym jednoosobowym DLC”.

Rockstar jednocześnie spotkał się z pewnymi niedogodnościami – deweloperzy długo zwlekali z wrzuceniem do tytułu kasyna z powodu problemów prawnych. Jak wiadomo w przykładowo Polsce najnowszy dodatek jest okrojony i podobno studio musiało odpowiednio zareagować na sytuację w poszczególnych krajach.

Więcej o GTA:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Grand Theft Auto V.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-23-the-six-year-story-behind-gta-onlines-long-vacant-casino

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper