Crash Team Racing Nitro Fueled. Wyścigowy Crash śmiga w 30 klatkach na każdej konsoli

Gry
2486V
Crash Team Racing Nitro Fueled. Wyścigowy Crash śmiga w 30 klatkach na każdej konsoli
Igor Chrzanowski | 29.06.2019, 10:01

Crash Team Racing Nitro Fueled jest jedną z najważniejszych premier zarówno okresu wakacyjnego jak i całego tego roku. Fantastycznie przygotowany remake kultowego klasyka przyjął się wśród graczy rewelacyjnie, dlatego dziś mamy okazję sprawdzić jaka to technologia napędza dzieło Beenox.

Crash Team Racing Nitro Fueled zasługuje na wszystkie zbierane pochwały, albowiem ekipa Beenox wykonała kawał fantastycznej wręcz roboty i wiernie odwzorowała kultowy klasyk z 1999 roku, wzbogacając go także o nową zawartość.

Dalsza część tekstu pod wideo

Crash Team Racing Nitro Fueled - recenzja gry. Powrót legendy

Póki co nowy CTR wyszedł jedynie na konsolach, więc widać, że deweloperzy mocno skupili się na optymalizacji gry pod konkretny cel. Digital Foundry zbadało wszystkie 3 wersje produkcji Activision i jak na dłoni widać, że autorom remake'u doskonale udało się ustawić stabilną płynność gry na każdej platformie. 

Zarówno PS4, Xbox One jak i Nintendo Switch trzymają się niemalże niezachwianych 30 klatek na sekundę, co jest zdecydowanie lepszym wyborem niż skoki płynności jakie znamy z Team Sonic Racing, gdzie całość wahała się od 30 do 60 fpsów.

Co ciekawe podstawowe wersje PS4 i XOne skupiają się przy tym na rozdzielczości 1080p, zaś ich rozszerzone wersje zablokowane zostały na 1440p. Jeśli zaś chodzi o port na Nintendo Switch tutaj mamy świetny przykład tego, ile poświęceń wymaga optymalizacja, aby taka gra jak CTR działała stabilnie na mobilnej Tegrze.

W trybie zadokowanym dla 1-2 graczy tytuł trzyma rozdziałkę 720p przy 30 klatkach, zaś gdy do zabawy wkraczają 4 zawodnicy, silnik obcina rozdzielczość do wartości 1024x576p. Wersja przenośna została niestety pozbawiona czteroosobowego split-screena, przez co na raz mogą bawić się tylko 2 osoby na joy-conach. Wtedy też CTR wyświetla się w wartościach 854x480p. Oczywiście poza obniżeniem liczby pokazywanych pikseli na ekranie, deweloperzy musieli w paru miejscach zredukować jakość cieni i grafiki nawierzchni w hubie trybu fabularnego.

Więcej o Crash Team Racing:

Źródło: własne

Komentarze (126)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper