EA zdradza nowości, jakie pojawią się w FIFA 20

Gry
10103V
EA zdradza nowości, jakie pojawią się w FIFA 20
Paweł Musiolik | 31.05.2019, 11:54

FIFA 20, mimo że nie została oficjalnie zapowiedziana, doczeka się wielu zmian, które Electronic Arts postanowiło ujawnić już teraz. Jak ma wyglądać rozgrywka w tegorocznej odsłonie FIFA?

Każdego roku EA Sports zapowiada sporo nowości i zmian w rozgrywce kolejnej odsłony serii FIFA. W tym roku będzie nie inaczej. Mimo że FIFA 20 nie została oficjalnie ujawniona, to jej premiera tej jesieni jest pewna jak to, że dzisiaj mamy piątek.

Dalsza część tekstu pod wideo

EA Play 2019. Poznaliśmy rozpiskę transmisji

Electronic Arts postanowiło już teraz przedstawić priorytetowe elementy rozgrywki, które doczekają się zmian lub poprawek wraz z wprowadzeniem FIFA 20 na rynek. Deweloperzy zaznaczają, że wsłuchują się w głosy graczy, ale nie wszystko da się od razu poprawić.

Jeśli popatrzymy na dokładną rozpiskę planowanych zmian, można odnieść wrażenie, że FIFA 20 będzie odsłoną rewolucyjną. Spójrzcie sami.

Obrona SI

  • Nowy system obrony – odświeżyliśmy mechanizmy gry obronnej, w tym ustawianie się i reakcje na wydarzenia boiskowe czy zmiany tempa rozgrywania akcji. Będziemy kładli nacisk na ręczne sterowanie obroną i nagradzali ten sposób obrony przed atakami przeciwnika.
  • Wprowadzimy nowy system zaplanowanych odbiorów, który będzie wynagradzał ręczne decydowanie o próbach odbioru i dobieranie takich animacji, które przynoszą większą korzyść dla zespołu (np. przejęcie posiadania albo odkopanie piłki w stronę najbliższego partnera).
  • Zmniejszymy skuteczność pressingu i pressingu kolegi poprzez zwiększenie odległości krycia przez piłkarzy (w tym partnerów z drużyny sterowanych przez SI) i opóźnienie ich reakcji na zmiany kierunku ruchu zawodnika prowadzącego piłkę, tak aby automatyczny odbiór lub blok zdarzały rzadko. W ten sposób ręczne sterowanie obroną nie tylko będzie skuteczniejsze, ale też będzie przynosiło lepsze rezultaty.
  • Ulepszymy system kontroli tempa, aby obrońcy sterowani ręcznie przez gracza poruszali się zwinniej i dokładniej odwzorowywali ruchy drążka.

Powtarzalność strzałów w sytuacjach sam na sam

  • Strzały w takich okolicznościach będą celniejsze, co da więcej skutecznych strzałów i większą powtarzalność stuprocentowych sytuacji w obrębie pola karnego.
  • Zajmiemy się też strzałami na pustą bramkę. Gra będzie nagradzać za wypracowywanie „setek” (w tym sam na sam czy na pustą bramkę), czego domagało się wielu graczy.
  • Pochylimy się też nad refleksem bramkarzy, a konkretnie nad ich zachowaniem w sytuacjach sam na sam, tak aby rzadziej zdarzały się „nadludzkie” interwencje, a sami bramkarze poruszali się bardziej naturalnie i dawali atakującym więcej możliwości zdobycia bramki.
  • Poprawimy też strzały zewnętrzną częścią stopy, a dodatkowo ograniczymy możliwość ich wykonywania tylko do piłkarzy z odpowiednią cechą.
  • Zmiany wysokości i siły strzałów sprawią, że strzały po ziemi oddane z niewielką siłą będą podobne do mocnych niskich strzałów, co da większą powtarzalność zachowania piłkarzy i lepsze okazje bramkowe.

Precyzyjne wykończenie

  • Zmniejszymy okno czasowe na uzyskanie zielonego strzału (z 2–4 klatek do 2 klatek dla wszystkich strzałów), tak aby uzyskanie idealnego strzału wymagało lepszego wyczucia.
  • Zmniejszymy nieco celność precyzyjnych strzałów, chociaż uderzenia „zielone” nadal będą celniejsze od uderzeń bez wykorzystania tego systemu.
  • Trudne do wykonania strzały pod kątem 180° będą teraz słabsze, nawet przy „zielonym” precyzyjnym wykończeniu.

Dośrodkowania i strzały z woleja

  • Większa trudność i większy margines błędu– dośrodkowania bezpośrednio z górnych piłek (z woleja) będą mniej celne i bardziej nieprzewidywalne.
  • Uderzenia głową w sytuacjach, kiedy do piłki skacze dwóch zawodników i sobie nawzajem przeszkadza, będą trudniejsze i zasadniczo mniej celne.
  • Mniejsza celność uderzeń z woleja – strzały z powietrza będą mniej celne i bardziej nieprzewidywalne.

Podania

  • Większa niedokładność podań w trudnych sytuacjach – podania pod kątem 180 stopni, z pierwszej piłki i pod presją rywala teraz będą słabsze i bardziej niecelne, co zmniejszy ich skuteczność i ułatwi przeciwnikowi przechwycenie piłki.
  • Większa dokładność podań w bardzo prostych sytuacjach. Podania wykonywane bez presji rywala, przy dobrym ułożeniu ciała, bez przeciwników między podającym a adresatem będą co do zasady celniejsze.
  • Przy wykonywaniu podań po ziemi i prostopadłych będzie dostępny nowy rodzaj podań – kontrolowane przez gracza lekko podcięte. Chodzi o piłki zagrane na niewielkiej wysokości nad ziemią w celu uniknięcia nogi obrońcy. Ten rodzaj podań nie będzie już wykonywany kontekstowo i będzie wymagał ręcznego wydania odpowiedniego polecenia.
  • Mechanika mocnego podania i ruszenia do przodu pozwoli wykonać mocniejsze rozegranie z klepki w celu uzyskania lepszej mobilności przy konstruowaniu ataku. W rezultacie mechanika „ręcznego podania” dostępna pod tą kombinacją przycisków (L1/LB+R1/RB+podanie) zostanie usunięta.

Oczywiście to nie wszystko. Ciężej będzie o łączenie kolejnych sztuczek i dryblingu. Gra ma otrzymać system, który dbać będzie o margines błędu w wykonywaniu paru trików z rzędu. Ciężej będzie też sterować bramkarzem, który poruszać będzie się wolniej i mniej precyzyjnie. Poprawione zostanie też krycie przy stałych fragmentach gry i przełączanie się między piłkarzami.

Jak oceniacie zapowiedzi EA względem FIFA 20?

Źródło: https://www.ea.com/pl-pl/games/fifa/fifa-19/news/pitch-notes-gameplay-beyond-fifa-19

Komentarze (54)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper