Sony chwali się średnimi wynikami PS Now
PlayStation Now na rynku dostępne jest od pięciu lat. Rosnące znaczenie streamingu i konkurencja ze strony Google Stadia pchnęły Sony, do pochwalenia się wynikami usługi w trakcie konferencji z inwestorami.
PlayStation Now powstało na bazie technologii firmy Gaikai, którą Sony kupiło kilka lat temu jako podwaliny pod część usług PlayStation Network. Streamowanie gier przez lata funkcjonowało sobie gdzieś z boku, ale ostatnie wydarzenia na tym rynku pchnęły Sony do pochwalenia się danymi.
PlayStation 4 notuje kolejny genialny okres. Sony chwali się wynikami i inwestuje w PlayStation 5
Decyzja o tyle zaskakująca, że gdy popatrzymy trochę szerzej, to zobaczymy, że te wyniki są, delikatnie mówiąc słabe. W trakcie pięciu lat od startu PlayStation Now usługa posiada 700 tysięcy subskrybentów. PS Now co prawda rośnie rok do roku o 40%, ale to i tak wyjątkowo marny wynik. Lepiej wypada aktywność. Osoby, które pobierają grę na dysk konsoli, spędzają z nią średnio dwa razy więcej czasu, co ludzie streamujący.
Jeszcze kilka lat temu Sony reklamowało swój pomysł na gry możliwością odpalenia na wielu smartfonach, telewizorach, PS3 i PS Vicie. Aktualnie PS Now odpalimy tylko na PS4 i PC, co zdecydowanie nie pomaga w zdobywaniu nowych użytkowników. Inną sprawą są wysokie ceny abonamentu, taka sobie oferta oraz ograniczony zasięg.
Więcej na ten temat inwestorzy mają usłyszeć w przyszłym miesiącu na specjalnym wydarzeniu, które Sony zorganizuje.