Igor Chrzanowski Igor Chrzanowski 07.04.2019 15:18
God of Waf
915V

God of War. Deweloperzy opowiadają o sztuce projektowania udźwiękowienia

God of War na PlayStation 4 jest istnym arcydziełem niemalże pod każdym względem, a jednym z najważniejszych elementów sukcesu gry, na pewno było udźwiękowienie.

Dzieło Santa Monica Studio jest definitywnie wielkim dokonaniem pod kątem opowiadania historii, przesuwania graficznych barier PlayStation 4, a także festiwalem fantastycznej muzyki.

God of War. Cory Barlog opowiada o historii powstawania greckich przygód Kratosa

Jednakże równie ważną rolę w budowaniu klimatu każdej gry ma dobre udźwiękowienie techniczne. Twórcy zawsze muszą zadbać o to, aby ciosy były odpowiednio "mięsiste", kroki stawiane przez postacie nie brzmiały jak spacer po betonie, a także na niezliczonej liczbie różnych, nawet najdrobniejszych elementów.

Jednym z najbardziej imponujących momentów w grze jest pierwsza rozmowa Kratosa z wielkim Jörmungandrem, w czym ogromną rolę odgrywa jego głos. Co jest tu niezwykle ciekawe, aby osiągnąć taki efekt, projektant dźwięku God of Wara wykorzystał własny głos, potem go zmodyfikował i podmienił na odgłosy kilkunastu innych zwierząt.

Tagi: God of War (2018) Santa Monica Studio Sony Interactive Entertainment