Ray tracing trafia do Unreal Engine 4
Unreal Engine 4 już dzisiaj otrzyma pełne wsparcie dla ray tracingu. Tworzący gry będą mogli korzystać z technologii reklamowanej m.in. przez firmę NVIDIA.
NVIDIA reklamowała wsparcie ray tracingu w Unrealu już podczas konferencji na GDC 2019. Wcześniej technologia dostępna byłą w wersji preview, więc nie do końca dopracowanej. Epic wraz z NVIDIĄ jednak całość dopracowali i przygotowali do premiery.
Quixel i Megaskany. Fotorealistyczna grafika w Unreal Engine
Dzisiaj ma pojawić się ostateczna wersja 4.22, która doda implementację śledzenia promieni w czasie rzeczywistym bezpośrednio w silniku, przez co korzystający z silnika w prostszy sposób będą mogli implementować technologię bez większych problemów.
Z implementacji rozwiązania zadowolony jest m.in. John Peddie z firmy Jon Peddie Research:
Integracja ray tracingu w czasie rzeczywistym przez dwa dominujące silniki ilustruje przekonanie branży, że jest to przyszłość grafiki w grach. Z historycznego punktu widzenia, implementacja w silnikach gier stanowi punkt zwrotny dla technologii, po czym następuje jej zastosowanie w całej branży. Wierzę, że w najbliższej przyszłości każdy tytuł AAA będzie wykorzystywał ray tracing w czasie rzeczywistym.
Epic pokazał stworzony na najnowszej wersji silnika technologiczne demo Troll, które wam pokazywaliśmy.