Ray tracing trafia do Unreal Engine 4

Gry
731V
Ray tracing trafia do Unreal Engine 4
Paweł Musiolik | 26.03.2019, 13:11

Unreal Engine 4 już dzisiaj otrzyma pełne wsparcie dla ray tracingu. Tworzący gry będą mogli korzystać z technologii reklamowanej m.in. przez firmę NVIDIA.

NVIDIA reklamowała wsparcie ray tracingu w Unrealu już podczas konferencji na GDC 2019. Wcześniej technologia dostępna byłą w wersji preview, więc nie do końca dopracowanej. Epic wraz z NVIDIĄ jednak całość dopracowali i przygotowali do premiery.

Dalsza część tekstu pod wideo

Quixel i Megaskany. Fotorealistyczna grafika w Unreal Engine

Dzisiaj ma pojawić się ostateczna wersja 4.22, która doda implementację śledzenia promieni w czasie rzeczywistym bezpośrednio w silniku, przez co korzystający z silnika w prostszy sposób będą mogli implementować technologię bez większych problemów.

Z implementacji rozwiązania zadowolony jest m.in. John Peddie z firmy Jon Peddie Research:

Integracja ray tracingu w czasie rzeczywistym przez dwa dominujące silniki ilustruje przekonanie branży, że jest to przyszłość grafiki w grach. Z historycznego punktu widzenia, implementacja w silnikach gier stanowi punkt zwrotny dla technologii, po czym następuje jej zastosowanie w całej branży. Wierzę, że w najbliższej przyszłości każdy tytuł AAA będzie wykorzystywał ray tracing w czasie rzeczywistym.

Epic pokazał stworzony na najnowszej wersji silnika technologiczne demo Troll, które wam pokazywaliśmy.

 

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper