SKLEP
Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 22.03.2019 13:26
The Division 2
1899V

The Division 2. Porównanie grafiki na PS4, XOne X i PC. Problemy z doczytywaniem obiektów na PS4 Pro

The Division 2 może się pochwalić niezłą grafiką. Pytanie jak Ubisoft poradził sobie z wykonaniem oprawy i aspektami technicznymi na poszczególnych platformach?

Z odpowiedzią na pytanie spieszy redakcja Gamingbolt, która przygotowała świetne porównanie grafiki The Division 2, skupione przede wszystkim na płynności animacji na PS4 Pro i Xbox One X.

The Division 2 ma problem z doczytywaniem tekstur na PS4 Pro

Gra zachowuje się pod względem framerate'u w bardzo podobny sposób na XOne X i PS4, zapewniając stabilny poziom 30 fps.

Różnice wychodzą w dynamicznej rozdzielczości The Division 2. Wygląda na to, że gra działa na Xbox One X w najczęściej rozdzielczości natywnej 3840x2160. Znacznie częściej rozdzielczość natywna spada na PS4 Pro, wg szacunków do minimalnej wartości 2458 x 1382.

GamingBolt zwraca uwagę na znacznie lepszy antyaliasing w pecetowej wersji The Division 2 (oczywiście z high-endowym komputerem). Tytuł działa w DX12, co ma znacznie podnosić wydajność. Gra nie ma żadnych problemów z utrzymaniem 60 fps.

W silniku Snowdrop występuje niestety problem ze streamowaniem tekstur/obiektów, na co redakcja zwraca uwagę w 6 minucie nagrania. To kłopot, o którym pisaliśmy jeszcze przed premierą The Division 2. Szczególnie często ten mocno wyraźny "pop-in" (obiekty pojawiają się dopiero po kilku sekundach) występuje na PS4 Pro i nie wygląda na to, by deweloperzy mogli rozwiązać ten problem przez aktualizację. Taki mankament występował już w pierwszym The Division (przykład w drugim filmiku) i wygląda na to, że jest to po prostu wada silnika Snowdrop, który kiepsko radzi sobie z hardwarem wyposażonym w mniej niż 8 GB RAM-u.

 

O problemie pop-inu tekstur donosi też DigitalFoundry w swojej analizie grafiki The Division 2.

Tagi: Tom Clancy's The Division 2 Ubisoft Ubisoft Massive