PSX Extreme: Pierwsze gry edukacyjne w Polsce - ile można było na nich zarobić?
Gry mają nie tylko bawić. Od czasu do czasu na rynku pojawiają się produkcje, których zadaniem jest przekazanie wiedzy. W Polsce już wiele lat temu pracowano nad edukacyjnymi tytułami i w aktualnym numerze PSX Extreme przybliżamy historię takich produkcji.
W naszej branży słyszymy głównie o wysokobudżetowych tytułach nastawionych na rywalizację graczy, oszałamiające opowieści, czy też prezentujące wyjątkową oprawę. Nie możemy jednak zapomnieć o pozycjach dla węższego grona odbiorców, które niosą coś więcej niż tylko czystą rozrywkę.
PSX Extreme 259 już w sprzedaży
W ostatnim numerze PSX Extreme znajdziecie tekst zatytułowany „Przeciwko komputerowej bezmyślności”, w którym Bartłomiej Kluska przybliża czytelnikom historię polskich gier edukacyjnych:
„Historia pierwszych polskich gier to nie tylko Robbo, Electro Body i Tajemnica Statuetki. Wielu rodzimych twórców próbowało graczy nie tylko zabawić, ale przy okazji także czegoś nauczyć.”
Artykuł w świetny sposób przedstawia czasy, w których gry nie miały w głównej mierze oferować rozrywkę, a mogły zaprezentować coś znacznie więcej. Jednym z takich tytułów jest Ortotris – Bartek opowiada o produkcji oraz wspomina o autorze.
To kawał ciekawej lektury, która zainteresuje szerokie grono odbiorców, ale jednocześnie przypominam, że w najnowszym numerze PSX Extreme znajdziecie znacznie więcej interesujących tekstów. Nasi dziennikarze opowiadają o animowanych bohaterach, wybierają najlepsze telewizory dla graczy, testują NeoGeo Mini, czy też sprawdzają Anthem, Apex Legends i Crackdown 3.
Wszystkie szczegóły i trzy opcje zamówienia egzemplarza znajdziecie w tym miejscu. Serdecznie zapraszamy!