Unreal Engine 4 ze wsparciem ray tracingu

Gry
1116V
Unreal Engine 4 ze wsparciem ray tracingu
Paweł Musiolik | 14.02.2019, 15:19

Epic Games wypuściło nową wersję Unreal Engine 4. Największą nowością jest implementacja ray tracingu, która na razie jest w formie bety.

Epic Games postanowił wraz w wersją 4.22 do swojego silnika dodać obsługę technologii DXR, zarówno na niskopoziomowym jak i wysokopoziomowym API. W tym pierwszym, deweloperzy będą mogli tworzyć odpowiednie shadery, w tym drugim - korzystać z wysokopoziomowych opcji ray tracingu, w tym cieniowanie, przeźroczystość, odbicia czy globalna iluminacja w czasie rzeczywistym.

Dalsza część tekstu pod wideo

Metro Exodus. Porównanie grafiki i wydajności ray tracingu w 4K

Oczywiście to nie jedyne nowości. W UE4 pojawił się nowy plugin animacji oraz nowy system zarządzania budżetem animacji. Uaktualniono silnik Audio, który teraz jest ustawiony domyślnie w każdym projekcie. Ulepszono także importowanie assetów i plugin odpowiedzialny za urządzenia MIDI.

Zmiany dotknęły także różnych systemów automatyzacji pracy, dodano wsparcie dla Visual Studio 2019, poprawiono czas tworzenia buildu i dodano eksperymentalne wsparcie dla długich nazw pliku. Uaktualniono także edytor, narzędzia sieciowe oraz pracę edytora w projektach na urządzenia mobilne.

Oczywiście to nie jedyne zmiany i nowości. Można też wspomnieć o usprawnionej fizyce materiałów, nowościach w systemie Niagara, uaktualnieniu sekwencera, wsparciu dla Pythona czy Oculusta Quest. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.

Źródło: https://forums.unrealengine.com/unreal-engine/announcements-and-releases/1583659-unreal-engine-4-22-preview

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper