Unreal Engine 4 ze wsparciem ray tracingu
Epic Games wypuściło nową wersję Unreal Engine 4. Największą nowością jest implementacja ray tracingu, która na razie jest w formie bety.
Epic Games postanowił wraz w wersją 4.22 do swojego silnika dodać obsługę technologii DXR, zarówno na niskopoziomowym jak i wysokopoziomowym API. W tym pierwszym, deweloperzy będą mogli tworzyć odpowiednie shadery, w tym drugim - korzystać z wysokopoziomowych opcji ray tracingu, w tym cieniowanie, przeźroczystość, odbicia czy globalna iluminacja w czasie rzeczywistym.
Metro Exodus. Porównanie grafiki i wydajności ray tracingu w 4K
Oczywiście to nie jedyne nowości. W UE4 pojawił się nowy plugin animacji oraz nowy system zarządzania budżetem animacji. Uaktualniono silnik Audio, który teraz jest ustawiony domyślnie w każdym projekcie. Ulepszono także importowanie assetów i plugin odpowiedzialny za urządzenia MIDI.
Zmiany dotknęły także różnych systemów automatyzacji pracy, dodano wsparcie dla Visual Studio 2019, poprawiono czas tworzenia buildu i dodano eksperymentalne wsparcie dla długich nazw pliku. Uaktualniono także edytor, narzędzia sieciowe oraz pracę edytora w projektach na urządzenia mobilne.
Oczywiście to nie jedyne zmiany i nowości. Można też wspomnieć o usprawnionej fizyce materiałów, nowościach w systemie Niagara, uaktualnieniu sekwencera, wsparciu dla Pythona czy Oculusta Quest. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.