Zawodowi gracze StarCrafta 2 przegrali ze sztuczną inteligencją Google. Polak zgarnął mapę

Gry
2009V
Zawodowi gracze StarCrafta 2 przegrali ze sztuczną inteligencją Google. Polak zgarnął mapę
Wojciech Gruszczyk | 25.01.2019, 14:58

Google opracowuje sztuczną inteligencję nazwaną DeepMind. SI otrzymało za zadanie nauczenia się gry w StarCrafta 2 i pierwsze wyniki są wyjątkowo dobre. Program pokonał zawodowych graczy, bo stworzył niekonwencjonalne i nowe taktyki.

Prace nad sztuczną inteligencją trwają od lat, ale zespół Google postanowił podejść do tematu w bardzo ciekawy sposób. Firma stworzyła DeepMind, który ma za zadanie nauczenie się gry w StarCrafta 2. Program początkowo oglądał wyłączne mecze zawodowców ucząc się tym samym najlepszych taktyk, jednak w pewnym momencie zdecydowano się na drugi ruch.

Dalsza część tekstu pod wideo

Świadome roboty mogą wykorzystać mózgi owadów. Wojsko ma ciekawy plan

Inżynierowie wykorzystali kilka botów SI zwanych „Agentami”, którzy rozgrywali ze sobą mecze i właśnie tutaj pojawiło się coś wyjątkowego (lub strasznego?), ponieważ DeepMind zaczął tworzyć niekonwencjonalne taktyki. Podczas zmagań we własnej lidze sztuczna inteligencja zaczęła przygotowywać różne koncepcje, by wygrać ze swoimi „rówieśnikami” i w dość krótkim czasie każdy SI miał zdobyć doświadczenie stanowiące wartość 200 lat ciągłego grania w StarCrafta 2 – cały proces nauki trwał zaledwie 14 dni. W ostatecznym rozrachunku specjaliści wybrali najlepsze koncepcje i zlecono SI pojedynek z zawodowcami.

W obronie ludzkości stanęli Grzegorz "MaNa" Komincz oraz Dario “TLO” Wünsch – Polak oraz Niemiec zostali zmiażdżeni przez DeepMind i w obu pojedynkach padł wynik 5:0 do SI. Google jednak nie ukrywało, że w tym wypadku pojawił się pewien haczyk, ponieważ program nie korzystał z ruchu mapy i od początku widział całą rozgrywkę – pomogło to oczywiście w doborze taktyki, atakowaniu, czy też po prostu reagowaniu na poczynania ludzi.

DeepMind od siedmiu dni rozwija również drugie SI, które jest zmuszone do kontrolowania ruchy kamery – tego „Agenta” udało się pokonać MaNie (wygrał jedną mapę). Jednocześnie inżynierowie zapowiedzieli, że zamierzają znacząco rozszerzyć możliwości DeepMind. Mimo wszystko sytuacja jest niezwykle ciekawa – DeepMind zaczął „myśleć” tworząc nowe zagrania i potrafił bez problemu wyeliminować dwóch czołowych graczy StarCrafta 2.

Koniec jest blisko? ;)

Źródło: https://deepmind.com/blog/alphastar-mastering-real-time-strategy-game-starcraft-ii/

Komentarze (39)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper