Sony ukarane za wprowadzanie klientów w błąd. Firma zapłaci 2 mln euro

Gry
13780V
Sony ukarane za wprowadzanie klientów w błąd. Firma zapłaci 2 mln euro
Wojciech Gruszczyk | 15.01.2019, 13:28

Japońska korporacja nie zdecydowała się na wprowadzenie odpowiednich oznaczeń na pudełkach z PlayStation 4, więc firma musi zapłacić dużą karę. Włoski Urząd Ochrony Konkurencji postanowił zareagować na praktyki Sony.

AGCM to włoski organ ochrony konkurencji i rynku, który możecie kojarzyć z naszym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To właśnie przedstawiciele "Autorità garante della concorrenza e del mercato" zdecydowali się na nałożenie kary na japońską korporację.

Dalsza część tekstu pod wideo

Film Uncharted ma nowego reżysera. Twórca 10 Cloverfield Lane zajmie się produkcją

Zdaniem AGCM firma odpowiedzialna za produkcję PlayStation 4 wprowadza klientów w błąd – problemem okazuje się konieczność subskrypcji PlayStation Plus w celu rozgrywki sieciowej na PlayStation 4. Japończycy nie zadbali o odpowiednie oznaczenia na pudełkach.

Teraz firma ma 30 dni na zapłacenie kary w wysokości 2 mln euro – jeśli na konto organu nie wpłynie odpowiednia kwota, to zostaną naliczone stosowne odsetki za zwłokę. Warto jednocześnie zaznaczyć, że AGCM nie zamierza odpuścić i Sony ma trzy miesiące na spełnienie wymagań i dorzucenie na opakowania PlayStation 4 odpowiedni komunikat.

Szczerze mówiąc nie jestem pewien, jak sytuacja wygląda w Polsce – dawno nie widziałem pudełka z PlayStation 4 – ale wydaje mi się, że na naszych boxach znajduje się „ostrzeżenie”? Jak widać Włosi nie zamierzają tolerować takich sytuacji, ponieważ problem w tym kraju był zgłaszany od premiery konsoli ósmej generacji.

Źródło: https://wccftech.com/sony-fined-2-mil-italian-antitrust-ps4/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Komentarze (158)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper