Sony ukarane za wprowadzanie klientów w błąd. Firma zapłaci 2 mln euro
Japońska korporacja nie zdecydowała się na wprowadzenie odpowiednich oznaczeń na pudełkach z PlayStation 4, więc firma musi zapłacić dużą karę. Włoski Urząd Ochrony Konkurencji postanowił zareagować na praktyki Sony.
AGCM to włoski organ ochrony konkurencji i rynku, który możecie kojarzyć z naszym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To właśnie przedstawiciele "Autorità garante della concorrenza e del mercato" zdecydowali się na nałożenie kary na japońską korporację.
Film Uncharted ma nowego reżysera. Twórca 10 Cloverfield Lane zajmie się produkcją
Zdaniem AGCM firma odpowiedzialna za produkcję PlayStation 4 wprowadza klientów w błąd – problemem okazuje się konieczność subskrypcji PlayStation Plus w celu rozgrywki sieciowej na PlayStation 4. Japończycy nie zadbali o odpowiednie oznaczenia na pudełkach.
Teraz firma ma 30 dni na zapłacenie kary w wysokości 2 mln euro – jeśli na konto organu nie wpłynie odpowiednia kwota, to zostaną naliczone stosowne odsetki za zwłokę. Warto jednocześnie zaznaczyć, że AGCM nie zamierza odpuścić i Sony ma trzy miesiące na spełnienie wymagań i dorzucenie na opakowania PlayStation 4 odpowiedni komunikat.
Szczerze mówiąc nie jestem pewien, jak sytuacja wygląda w Polsce – dawno nie widziałem pudełka z PlayStation 4 – ale wydaje mi się, że na naszych boxach znajduje się „ostrzeżenie”? Jak widać Włosi nie zamierzają tolerować takich sytuacji, ponieważ problem w tym kraju był zgłaszany od premiery konsoli ósmej generacji.