MS wyciąga rękę w stronę indie
Microsoft luzuje część swoich restrykcji dotyczących segmentu gier niezależnych, które ukazują się na platformie Xbox LIVE. Akcja ma zachęcić większą ilość twórców, by ci ochoczo zasilali xboksową bibliotekę "indies", która w naszym kraju nie jest dostępna w ogóle.
Microsoft luzuje część swoich restrykcji dotyczących segmentu gier niezależnych, które ukazują się na platformie Xbox LIVE. Akcja ma zachęcić większą ilość twórców, by ci ochoczo zasilali xboksową bibliotekę "indies", która w naszym kraju nie jest dostępna w ogóle.
Cóż, może kiedyś będzie. Tymczasem Microsoft's XNA Game Studio Team ogłosiło, że limit wagi dla produkcji tego typu zostanie zwiększony do 500 MB (wcześniej 150 MB). Pozwoli to na składanie ambitniejszych produkcji o większej skali i rozmachu. Gigant z Redmond złagodził również swoją politykę cenową względem "malutkich", niezależnych produkcji - od teraz gra zajmująca 150 mega będzie mogła być wyceniona na śmieszne 80 MSP (pierwotnie pozycje powyżej 50 MB stały na Rynku w cenie 240-400 MSP). Ostatnim udogodnieniem jest zwiększenie ilości produkcji, jakie twórcy mogą wrzucić na swój indie kanał - z 8 zrobiło się 10 "slotów." Bardzo fajnie, ale chciałbym móc pobierać te gry z mojego polskiego konta na LIVE.