Unity ze wsparciem DirectX 12. Gry zadziałają lepiej na Xboksie One

Gry
1714V
Unity ze wsparciem DirectX 12. Gry zadziałają lepiej na Xboksie One
Paweł Musiolik | 28.12.2018, 10:50

Ekipa Unity ciągle rozwija swój silnik, usprawniając go w wielu aspektach. Najnowsza wersja wprowadza obsługę bibliotek DirectX 12 na Xboksie One, co przełoży się na lepsze działanie gier.

Silnik Unity większości kojarzy się przede wszystkim ze słabym działaniem na konsolach. Wzięło się to z tego, że przez dłuższy czas, Unity nie radziło sobie dobrze z wielowątkowością, a konsolowe procesory niskie taktowanie nadrabiają właśnie w ten sposób.

Dalsza część tekstu pod wideo

Quake 2 przeniesiony na API Vulkan

Oczywiście sprawny deweloper poradziłby sobie z optymalizacją, ale większość ekip niezależnych nie miała czasu, chęci lub po prostu umiejętności, przez co gry na Unity działały źle. Jednak każda kolejna wersja silnika wprowadzała wyczekiwane nowości i poprawki.

W najnowszym buildzie dodano wsparcie bibliotek DirectX 12 na Xboksie One, co w teorii ma przełożyć się na niższy narzut na procesorze. A mówiąc wprost - lepszą płynność gier o te kilka procent.

Producent silnika w testach przeprowadzonych u siebie, zdradza, że w ich demie technologicznym, wykorzystanie DirectX 12 przełożyło się na dodatkowe 3 FPS-y.

Zapowiedziano także stopniowe wdrażanie bibliotek DirectX12 jako standardu w ciągu 2019 roku. Przez jakiś czas DirectX 11 będzie wspierane, ale celem jest zastąpienie starszych bibliotek nowszymi.

Źródło: https://blogs.unity3d.com/2018/12/26/directx-12-on-xbox-one-now-available-with-unity-2018-3/

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper