Paweł Musiolik Paweł Musiolik 17.12.2018 14:57
Sony wydało najwięcej nowych gier i marek. Rynek konsolowy goni smartfony
1298V

Sony wydało najwięcej nowych gier i marek. Rynek konsolowy goni smartfony

Jak co roku powstają raporty na temat rynku gier. Jak wyglądała bliska nam branża rozrywkowa w 2018 roku?

Serwis GamesIndustry, korzystając z danych dostarczonych przez różne firmy zajmujące się ich zbieraniem i przetwarzaniem, przygotował obszerny raport podsumowujący ten rok w grach. Jest z czego się cieszyć.

Najpopularniejsze gry na PS4? Dominuje GTA V i seria FIFA

Rynek gier rośnie w praktycznie każdym segmencie, średnio o około 10%. Najlepsze wyniki wzrostowe zanotowały konsole. W porównaniu do 2017 roku, segment ten powiększył swój udział o 15,2% do poziomu 38,3 miliardów dolarów, wyprzedzając PC-ty. Liderem oczywiście są mobilki - 63,2 miliarda przy wzroście 12,8%.

O jakich grach pisano najwięcej w mijającym roku?

  1. Fortnite -  69 250 publikacji
  2. PUBG - 41 401 publikacji
  3. Overwatch - 31 526 publikacji
  4. Red Dead Redemption 2 - 29 336 publikacji
  5. God of War - 28 749 publikacji
  6. Call of Duty: Black Ops 4 - 24 574 publikacji
  7. Destiny 2 - 22 087 publikacji
  8. Monster Hunter World - 21 404 publikacji
  9. Fallout 76 - 20 741 publikacji
  10. Battlefield V - 20 350 publikacji

Na Twitterze i YouTube'ie także dominował Fortnite. Na platformie wideo od Google, w top 10 zwiastunów growych znajdziemy aż pięć dotyczących gry od Epic Games. Pokazuje to skalę dominacji.

Bardzo ciekawe jest za to zestawienie wypuszczanych gier przez wydawców. Sony wypuściło na rynek zarówno najwięcej nowych marek w tym roku (10) jak i ogólnie nowych gier (19). Nintendo wypuściło aż 16 gier, ale tylko 2 są nowymi markami. Patrząc na pozostałe firmy widać, że mało która inwestuje (poza Sony) w coś zupełnie nowego. Może obraz u Microsoftu zmieni się na początku następnej generacji, gdy zakupione przez nich studia będą mogły pochwalić się tym, co stworzyły.

No i na koniec - przeceny gier. Battlefield V przeceniono już 10 dni od premiery. Na pierwsze promocje Red Dead Redemption 2 gracze czekali 20 dnia, a Shadow of the Tomb Raider - 26. Oczywiście trzeba tutaj też mieć na uwadze procentowe obniżki cen. Battlefield potaniał prawie o połowę, SotTR wyprzedawano stówkę taniej. RDR2 tak solidnych obniżek nie miało.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-17-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2018

Tagi:

Nie przegap