Geralt "najsłynniejszym Polakiem świata" według "Tygodnika Powszechnego"
Wiedźmin stał się najsławniejszym Polakiem na świecie. Do tak zaskakującej konkluzji doszła redakcja "Tygodnika Powszechnego", która umieściła twarz Geralta z Rivii na okładce najnowszego numeru magazynu.
Choć oczywiście Biały Wilk w swoim fikcyjnym świecie nie mógłby pochwalić się polskim paszportem, to jednak wg artykułu Marcina Napiórkowskiego jest to "pierwszy polski superprodukt kulturowy z prawdziwego zdarzenia". I jest w tym wiele racji.
Cyberpunk 2077 ma być tak dopracowany jak Red Dead Redemption 2
Z jednej strony jest to zaskakująca konkluzja. Po pierwsze ze względu na wspomnianą dyskusyjną narodowość wiedźmina oraz fakt, że jest postacią fikcyjną. Poza tym zaskakuje sam fakt, że takiego wyboru dokonało czasopismo katolickie.
Choć wiedźmin Geralt i cały jego świat narodzili się w głowie Sapkowskiego, to dawno utracił on wyłączne panowanie nad stworzonym przez siebie światem.
— Tygodnik Powszechny (@tygodnik) November 20, 2018
Czy Andrzej Sapkowski pogodzi się kiedykolwiek z taką funkcją?
Nowy numer dziś w aplikacji i na Kindle, od jutra w kioskach! pic.twitter.com/iHKjd9b9nr
Wystarczy zresztą spojrzeć na komentarze pod tweetem zamieszczonym przez redakcję, by się przekonać, że taka decyzja wywołała wśród czytelników kontrowersje.
Z drugiej strony każdy, kro choć trochę zna "Tygodnik Powszechny" wie, że magazyn jest otwarty na wiele odcieni rzeczywistości i w bardzo inteligenty sposób podejmuje wiele aktualnych tematów. Wybór Geralta z Rivii tłumaczony jest tym, o czym wspomniał autor artykułu w cytowanym przeze mnie fragmencie. Biały Wilk faktycznie stał się rozpoznawalny na całym świecie. Andrzej Sapkowski stworzył bohatera, a następnie CD Projekt RED swoimi grami spopularyzował go tak, że zyskał on status osiągalny dotychczas przez superbohaterów amerykańskich komiksów. To ogromne osiągnięcie i ogromny powód do dumy. Dla "Tygodnika Powszechnego" Geralt to najsłynniejszy Polak, bo w najbardziej skuteczny sposób we współczesnym świecie reklamuje nasz kraj.
Zgadzacie się z tym?