Battlefield 5. Ray tracing zarzyna płynność w grze

Gry
2520V
Battlefield 5. Ray tracing zarzyna płynność w grze
Paweł Musiolik | 15.11.2018, 10:49

Wraz z wczorajszą aktualizacją Battlefield 5 na PC oraz nowym sterownikom NVIDII, w grze DICE możemy włączyć Ray tracing jeśli mamy karty z serii RTX 20XX. Jak bardzo ta technologia zabija płynność rozgrywki?

Battlefield 5 jest jedną z gier, którą NVIDIA promowało swoje nowe karty z serii RTX 20XX. Zaawansowane odbicia liczone w czasie rzeczywistym mają być przełomem w renderowaniu grafiki. Jeśli jednak popatrzymy na to, jak bardzo spada płynność rozgrywki po aktywacji ray tracingu, to na przełom możemy poczekać jeszcze z 2-3 generacje kart graficznych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Battlefield 5 z aktualizacją. DICE opowiada o wykorzystaniu nowej technologii

Kilka redakcji, w tym Hardware Unboxed sprawdziło jak wielką różnicę robi włączenie ray tracingu na kartach z serii RTX. I tak jak normalnie gra w 1080p na ustawieniach ultra działa w 150 klatkach na sekundę (minimum to 96 FPS) na najmocniejszej karcie RTX 2080 Ti, tak po włączeniu ray tracingu płynność spada do poziomu średnich 49 FPS-ów, przy minimalnej płynności 40 FPS.

Jeszcze gorzej jest w 1440p, gdzie z 124 FPS-ów (minimum 75 klatek), spadek jest do poziomu 34 FPS (26 minimum). DICE poniekąd chciało tak drastycznym spadkom zapobiec i zaimplementowało dwie opcje ray tracingu. Niska jakość oferuje odbicia tylko w wybranych elementach. W takiej opcji, spadki nie są aż tak tragiczne i gra działa średnio o 20 klatek płynniej.

Niemniej, wniosek jest jeden - skok jakościowy jest niewielki, a spadki na płynności są aż trzykrotne na najmocniejszej karcie serii RTX. rewolucję ray tracingową w mainstreamie musimy więc odłożyć.

Aktualizacja 16.11.2018

Skontaktowała się z nami NVIDIA, która postanowiła wyjaśnić temat tak znaczącego spadku płynności rozgrywki. Okazuje się, że tak duża utrata płynności wynika z błędu, który szybko został zidentyfikowany i aktualnie NVIDIA pracuje nad jego poprawą w sterownikach. NVIDIA jest także w kontakcie z DICE, by ewentualne błędy naprawić bezpośrednio w grze.

Dlatego należy się spodziewać, że po aktualizacji sterowników i gry, płynność gry znacząco się poprawi.

Źródło: własne

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper