Hitman 2. IO Interactive znacznie ulepszyło swoją graficzną technologię
Hitman 2 jest jedną z najważniejszych premier tego miesiąca i z pewnością zainteresuje wszystkich fanów gatunku skradanek. Dziś możemy przyjrzeć się temu, jak IO Interactive usprawniło swój autorski silnik Glacier 2.
Rano Musiol pisał o porównaniu graficznym Hitmana 2 na wszystkich czterech wersjach konsol PlayStation 4 oraz Xbox One.
Hitman 2. PS4 i PS4 Pro vs Xbox One i Xbox One X
Teraz zaś możemy zobaczyć profesjonalną analizę technologiczną przygotowaną przez Digital Foundry, na której to prześwietlane są dokonania studia z ich autorskim silnikiem Glacier 2. Na pierwszy rzut oka rzuca się poprawiona jakość tekstur i mnóstwo pracy włożone w animacje otoczenia.
Poprawie uległa także technologia oświetlenia, która teraz bardziej stylistycznie przypomina Hitman: Contracts oraz dodaje przyjemnego dla oka realizmu. Zarówno promienie słoneczne jak i sztuczne oświetlenie ładnie rozchodzi się po lokacjach i odbija w różnych przestrzeniach. Choć to jeszcze nie jest ray-tracing. Silnik nie radzi sobie nieco z wyświetlaniem daleko rysowanych cieni, ale to drobiazg.
Sporym zaś osiągnięciem jest to, że wszystkie szyby, które powinny dawać refleks tego co pokazuje im światło, robią to bardzo naturalnie i w wielu miejscach na raz, co jest rzadko spotykane nawet w innych wysokobudżetowych grach. No i oczywiście postacie ludzkie - teraz znacznie częściej i lepiej wchodzą ze sobą w interakcję, nawet jako tłum.
[4K] Hitman 2: The Digital Foundry Tech Analysis!