SteamVR (prawie) dla każdego. Valve wprowadza ważną funkcję
Valve zrobiło spory krok w popularyzacji PC-towego VR. Dzięki implementacji technologii Motion Smoothing, z VR będą mogli korzystać posiadacze słabszych kart graficznych.
Valve ogłosiło, że SteamVR zostaje wzbogacone o technologię Motion Smoothing, która pozwoli na korzystanie z technologii VR na słabszych kartach graficznych. Skorzystają także posiadacze mocniejszych kart, na których gry pod VR działać będą płynniej.
PlayStation VR można podłączyć do PC i korzystać ze SteamVR
Motion Smoothing znane może być wam przede wszystkim z telewizorów, w których pojawiają się wszelakiego rodzaju upłynniacze obrazu działające na zasadzie interpolacji. Renderowana jest co druga klatka, a zaawansowana technologia korzystając ze sztuczek programistycznych, niskim kosztem uzupełnia braki pobierając informację z poprzedniej i następnej klatki.
Na takiej samej zasadzie działać ma technologia zaimplementowana do SteamVR. Przy słabszych kartach graficznych, Motion Smoothing będzie mógł nawet wyrenderować co trzecią klatkę, co da znaczący skok w płynności, kosztem odrobinę gorszej grafiki. Przy mocniejszych kartach możemy go nawet nie zaliczyć, a skok w płynności zauważymy.
Na razie technika działa wyłącznie na kartach NVIDII i na Windowsie 10, ale Valve ma w planach implementację tego na kartach AMD. Aktualnie inżynierowie z obu firm współpracują by wyeliminować problemy uniemożliwiające implementację tego rozwiązania.