Sony twierdzi, że naprawiono problem z wiadomościami zawieszającymi PS4
W sobotę pojawiły się doniesienia o wiadomościach, których treść wywołuje zawieszanie się PS4. Sony po raz pierwszy odniosło się do tego problemu.
Sprawa wydawała się aż niewiarygodna. Chodziło bowiem o to, że pozornie niewinne wiadomości tekstowe od innych użytkowników PSN (przykład takiej wiadomości znajdziecie w naszej galerii) sprawiające, że nasz egzemplarz PS4 się zawieszał i wchodził w pętlę resetowania.
Sony potwierdziło, że faktycznie występował taki bug, który został już naprawiony. Sprawę potwierdził brytyjski oddział Sony PlayStation, który na swoim Twitterze umieścił krótką instrukcję, jak wyciągnąć PS4 z pętli resetowania po otrzymaniu złośliwej wiadomości.
"Naprawiliśmy już ten problem i nie powodował on "brickowania" konsol, tylko wrzucał je w pętle resetowania, z której można ją wyciągnąć w 5 minut. Wystarczy skasować problematyczną wiadomość w aplikacji PS Mobile, wejść w tryb Awaryjny, użyć Opcji 5 i konsola wraca do normalnej pracy".
Najlepszym sposobem na uniknięcie problemów było ustawienie blokady na wiadomości od osób, które nie są naszymi znajomymi na PSN.
We've since fixed the issue, and it wasn't bricking consoles, just sending them into a crash loop that can be quickly fixed in under 5 minutes. Delete the message on the PS mobile app, go into Safe Mode, use Option 5, console back to normal. ^DB
— Ask PlayStation UK (@AskPS_UK) October 15, 2018