SEGA podaje wyniki sprzedaży swoich gier. Sonic prawdziwym królem

Gry
1312V
SEGA podaje wyniki sprzedaży swoich gier. Sonic prawdziwym królem
Paweł Musiolik | 13.10.2018, 11:52

Przez lata słabych gier, wielu zapomniało o tym, jak dużą marką był Sonic the Hedgehog. SEGA publikując nowy raport finansowy, umieściła w nim także wyniki sprzedaży najpopularniejszych serii. Pokazuje on jaką popularnością cieszy się niebieska maskotka Segi.

SEGA powoli wraca do swoich najlepszych lat, w czym w znaczący sposób pomaga jej europejski oddział, zajmujący się głównie grami na PC. To właśnie ta platforma pozwoliła japońskiej firmie złapać wiatr w żagle po latach dryfowania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Project Judge z bardzo długą historią. SEGA ujawniła czas gry

W najnowszym raporcie finansowym przedstawiono łączna sprzedaż fizycznych kopii oraz pobrań z Sieci najpopularniejszych marek Segi.

Nabyte marki

  • Megami Tensei (od 1987) – Około 12,4 miliona, łącznie w 30 edycjach
  • Persona (od 1996) – Około 9,3 miliona, łącznie w 15 wydaniach
  • Etrian Odyssey (od 2007)  - Około 1,9 miliona, łącznie w 10 wydaniach
  • Total War (od 2000) – Około 22 miliony
  • Football Manager (od 2005) – Około 18,1 miliona

Marki własne

  • Sonic the Hedgehog (od 1991) – Około 800 milionów
  • Puyo Puyo (od 1991) – Około 27 milionów
  • Yakuza (od 2005) – Około 11 milionów, łącznie w 92 wydaniach
  • Aladdin (od 1989) – 570 tysięcy, łącznie w 14 wydaniach
  • Beast King (od 2001) – 490 tysięcy, łącznie w 15 wydaniach
  • Phantasy Star (od 1987) – Pięć milionów
  • Chain Chronicle (since 2013) – 15 milionów w trzech wydaniach

Licencjonowane marki

  • Projekty Hatsune Miku (od 2009) – Około 6 milionów w 61 różnych wydaniach
  • Hokuto no Ken (od 2002) – Około 2.74 miliona (włącznie z maszynami pachislot) w 33 wydaniach
  • Souten no Ken (od 2009) – Około 440,000 tysięcy (włącznie z maszynami pachislot) w 9 wydaniach

Zestawienie ciekawe, chociaż zastanawiają dane podane przy serii Phantasy Star, które skupiają się na unikatowych kontach w grze sieciowej zamiast na łącznej sprzedaży gry, która ma przecież ponad 20 lat na karku.

Źródło: własne

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper