Daniel Stroński Daniel Stroński 15.06.2018 17:04
Spider-Man rusza się jak marzenie - analiza targowego dema
1007V

Spider-Man rusza się jak marzenie - analiza targowego dema

Spider-Man pokazało się nie tylko na konferencji Sony, ale także w formie grywalnego dema. Czego dowiedzieliśmy się z nowych materiałów?

Spider-Man w ruchu wygląda rewelacyjnie, a dla osób, które węszą spisek i oskryptowane fragmenty na pokazach, pojawiły się materiały z targowego dema ogrywanego przez graczy. Tylko utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Insomniac Games szykuje nam mocnego kandydata do tytułu Gry Roku. Czego konkretnie dowiedzieliśmy się z nowych materiałów i relacji osób, które miały już okazję pograć?

Spider-Man to nie ściema. Tak wygląda targowe demo

Od pierwszych sekund dema możemy się huśtać na pajęczynach i jest to element, którym Spider-Man z miejsca ma podbić serce. Łatwe w opanowaniu sterowanie (R2) pozwala bezproblemowo poruszać się po mieście (i pobawić się wyczuciem odpowiedniego momentu wypuszczenia nowej sieci), a wyświetlające się po drodze subtelne znaczniki informują, co możemy wykorzystać do wybicia się czy złapania krawędzi. Cieszy też płynność, z jaką bohater przechodzi do kolejnych animacji.

Spider-Man - targowe demo

Następnie dostajemy walkę ze zwykłymi oprychami i tutaj również widać dużą płynność i wolność przechodzenia od ataku do ataku. U podstaw jest to system rodem z serii Batman: Arkham, przy czym ostrzeżenie przed nadchodzącym atakiem sensownie zgrano z pajęczym zmysłem, a ataki wychodzą znacznie bardziej dynamicznie. Do tego możemy korzystać z otoczenia, o czym również informują odpowiednie znaczniki.

Interfejs obejmuje pasek zdrowia, licznik kombinacji i dwustopniowy pasek pozwalający odpalić finishera. To wszystko oczywiście jest istotne w otwartej walce, bo jeśli podejdziemy do "polowania" po cichu (a SI nie wygląda na specjalne spostrzegawcze), można poczuć się niczym predator, nie martwiąc się o kontratak. W kwestii gadżetów zostały udostępnione zwykłe sieciowody z regenerującym się zasobem pajęczyny oraz pajęcza bomba (która odnowiła się po aktywowaniu finishera). Walka z bossem (Shockerem) to w tym przypadku korzystanie z otoczenia i szukanie otwarcia, ale też pokazuje zniszczalne elementy planszy.

Spider-Man - targowy pokaz rozgrywki

Pod koniec konferencji Sony pokazano z kolei pościg z przeszkodami za złoczyńcą, ale przede wszystkim pięciu przeciwników Spider-Mana - Electro, Scorpiona, Rhino, Vulture'a i Mr. Negative'a - przy czym jeden z nich przypominał reszcie, że "ON powiedział, żeby go nie zabijać". Nie tylko może to zwiastować walkę z grupą Sinister Six, ale też wiemy, że nad Mr. Negative'em stoi ktoś wyżej. Kto? O tym przekonamy się pewnie po premierze gry, która zaplanowana jest na 7 września tego roku.

Tagi: e3 2018 insomniac games playstation 4 Sony Interactive Entertainment spider-man wideo