Cyberpunk 2077 - pokaz prasowy przynosi masę informacji

Gry
1725V
Cyberpunk 2077 - pokaz prasowy przynosi masę informacji
Jaszczomb | 13.06.2018, 10:34

Cyberpunk 2077 pojawiło się na tegorocznych targach E3 i w końcu dostaliśmy nowy zwiastun. Ważniejszy jednak okazał się pokaz prasowy, gdzie ujawniono zatrzęsienie informacji!

Cyberpunk 2077 odda nam cyberpunkową przyszłość, gdzie światem rządzą megakorporacji w swoich ogromnych drapaczach chmur, a ulice toną w przestępczości i biedzie. W takich realiach dostajemy kontrolę nad V - zabójcą na zlecenie, który dostał właśnie pierwszy poważny cel. Bohatera (dowolnej płci) tego stworzymy sami, ulepszymy (przez sprzęt, wszczepy, umiejętności i perki) i wybierzemy dla niego specjalizację. Są trzy klasy - netrunner, techie i solo - ale granice między nimi nie są sztywne i jest możliwym czerpanie po trochu z każdej, zresztą da się stworzyć własną klasę. Tyle w kwestii postaci - co wiemy na temat reszty rozgrywki? Dziennikarze widzieli specjalny pokaz.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cyberpunk 2077 zapowiedziany przez Ciri

Gra przedstawi nam wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby. Mowa tu jednak o RPG-u z elementami shootera, nie odwrotnie. Misje fabularne i poboczne będą przypominały te z Wiedźmina 3, przy czym nasze wybory będą miały jeszcze większy wpływ na świat i fabułę. Dostaniemy pełny cykl dnia i nocy. Bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia za misje i punkty respektu na dzielni (Street Cred) za zadania poboczne oraz noszone ciuchy. Te pierwsze przydadzą się w rozwoju postaci (nie ma skalowania poziomu wrogów!), a drugie dadzą dostęp do wyjątkowych sklepów i zleceniodawców. Bohatera opisze sześć statystyk - siła, budowa, inteligencja, refleks, technologia i "cool".

W kwestii walki dostaniemy połączenie walki wręcz i na dystans. Broń palną przygotowano w trzech rodzajach - Power (ciężkie obrażenia, oszołomienie), Tech (przebijająca przez osłony) i Smart (namierzająca wroga). Do tego cztery rodzaje amunicji - fizyczna, termalna, EMP oraz chemiczna. Zdaniem IGN-u dynamika strzelanin jest większa niż w Deus Eksie, ale mniejsza niż w Borderlandsach, przy czym bohater będzie musiał korzystać z osłon. Nie zawsze trzeba jednak przechodzić do walki, niektóre sytuacje będziemy mogli załatwić odpowiednimi kwestiami dialogowymi. Chociaż dostaniemy widok pierwszoosobowy, w pojazdach (motory, samochody) będziemy mogli ustawić kamerę zza naszej postaci.

Otwarte Night City podzielono na sześć odmiennych obszarów z setkami budynków i tysiącami pokojów do zwiedzenia. Tak jak świat Wiedźmina był ogromny "poziomo", tak Cyberpunk 2077 będzie robiło wrażenie "w pionie" - oznacza to wysokie wieżowce z całą masą lokacji. Znajdziemy tu także designerskie ubrania, sportowe samochody, wojskowy sprzęt pomocny w misjach... tylko od nas zależy, czy kupimy to za (brudne) pieniądze czy zwyczajnie ukradniemy. Pamiętajcie jednak, żeby odpowiednio się przygotować przed wyruszeniem na misję, bo nie jesteśmy jedynym cwaniakiem w okolicy. Napotkamy zresztą postacie znane z RPG-owego systemu Cyberpunk 2020!

Cyberpunk 2077 - targowy zwiastun gry

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: GameSpot, IGN

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper