Platinum Games wyjaśnia dlaczego warto być niezależnym wydawcą

Gry
548V
Platinum Games wyjaśnia dlaczego warto być niezależnym wydawcą
Kacper Mądry | 04.06.2018, 11:05

Jakiś czas temu Platinum Games podjęło decyzję o przejściu na model wydawniczy Ninja Theory. Co autorzy NieR Automata chcą zapożyczyć od deweloperów Hellblade: Senua's Sacrifice?

Studio odpowiedzialne za NieR Automata wyjaśnia dlaczego w najbliższej przyszłości chce skupić się na własnym wydawaniu gier. Dlaczego zainspirowało ich Ninja Theory?

Dalsza część tekstu pod wideo

Chińczycy kupują część Bungie. Deweloper pracuje nad nową marką

W zeszłym roku Platinum Games zapowiedziało, że pracuje nad dwoma pomniejszymi projektami, które zostaną wydane w tym samym modelu, który przyjęło Ninja Theory przy okazji premiery Hellblade: Senua's Sacrifice. Autorzy NieR Automata podzielili się większą ilością informacji, które pozwalają lepiej zrozumieć takową decyzję.

Deweloperzy z Platinum Games są zdania, że wydawcy często za bardzo włączają się w sprawy, które powinny być rozwiązywane przez producentów. Dochodzi tutaj do sytuacji, w których autorzy gry nie mają żadnej kontroli nad stworzoną przez siebie marką. Uniemożliwia to np. tworzenie kontynuacji czy podjęcie decyzji o stworzenie nowej serii, na rzecz przygotowywania dziesiątek identycznych gier.

Aby naprawdę mieć kontrolę nad tym co stworzyłeś, musisz sam to ufundować i przygotować. Pozawala to na sporą wolność, jest wtedy mnóstwo opcji. Właśnie dlatego, jeśli jesteś deweloperem naszego rozmiaru, będziesz chciał wydawać więcej samemu.

Platinum Games chce kontrolował własne projekty i nie chce frustrować się pomysłami i kontrolą wydawcy. Deweloperzy przyznają, że nawet podczas prac na pierwszą Bayonettą, która była wyjątkowo udanym tytułem, musieli mierzyć się z wydawcą. Mimo tego, że studio chciało być niezależne tylko przez jakiś czas to zdaje się, że anulowanie przez Microsoft gry Scalebound, nad którą pracowali może popchnąć ich w stronę całkowitej niezależności. 

Źródło: http://www.playstationlifestyle.net/2018/06/03/why-platinum-games-wants-to-self-publish/

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper