Daniel Stroński Daniel Stroński 21.05.2018 19:02
Dreams większe niż LittleBigPlanet, ale... łatwiejsze w opanowaniu
420V

Dreams większe niż LittleBigPlanet, ale... łatwiejsze w opanowaniu

Dreams, czyli "kreator snów" od twórców LittleBigPlanet, w końcu zostało udostępnione mediom. Jak wypada ambitna produkcja od Media Molecule?

Dreams pierwszy raz pokazało się na materiale zapowiadającym nową produkcję od twórców LittleBigPlanet w 2014 roku. Enigmatyczna produkcja okazała się jednym wielkim kreatorem plansz i na 2016 rok zapowiedziano betę gry, jednak tej nie dostaliśmy do dzisiaj. Niespodziewanie jednak do Sieci trafiły pierwsze wrażenia od redakcji, które miały okazję spędzić z Dreams trochę czasu.

Dreams od autorów LittleBigPlanet z wsparciem dla PS VR

Jak więc wypada nowa produkcja studia Media Molecule? Serwis Digital Trends docenił łatwość tworzenia wirtualnego świata i panującym w nich zasad:

Póki nie wypróbowaliśmy Dreams, nie dało się stwierdzić, czy te pozornie intuicyjne narzędzia do tworzenia poziomów są wystarczająco łatwe w opanowaniu dla każdego. Teraz, po zagraniu w przygotowany fragment, możemy potwierdzić, że jest szokująco łatwo. Korzystając z samego DualShocka 4 można tworzyć całe gry - niezależnie od tego, czy chcecie zbudować otoczenie od zera czy stworzyć postacie wraz z zaprogramowaniem ich, łączyć sprawdzone pomysły z czymś zupełnie nowym.

Za przykład podano sytuację, w której ingerujemy w przygotowany świat poprzez przejmowanie kontroli nad wybranymi postaciami i samodzielne przenoszenie obiektów, by za chwilę oddalić się od tego wszystkiego i pozwolić podwładnym chochlikom robić to za nas. Kolejny krok w tył i nagle dostajemy dostęp do dających masę możliwości menusów.

Czyli co, powtórka z przygniatającego mnogością opcji edytora z serii LittleBigPlanet? Na razie ciężko to ocenić na podstawie małych fragmentów, ale osoby po spędzeniu czasu z grą są dobrej myśli. Zresztą tworzenie plansz to nie jedyne zajęcie. Jak donosi serwis PlayStation Universe:

Dreams będzie posiadało kampanię. Potrwa około trzech godzin i skupi się na postaci imieniem Art. Art to muzyk, który podjął wiele złych decyzji i obecnie szuka swojego wokalisty, którego od siebie odepchnął. Cała kampania będzie pełniła rolę samouczka i poznamy w niej wszystkie aspekty tworzenia, uczestnicząc w snach Arta.

Do tego tworzyć będziemy mogli razem ze znajomym w co-opie oraz w wirtualnej rzeczywistości (którą deweloper planuje zaimplementować od razu w dniu premiery). Premiera planowana jest jeszcze na ten rok.

Dreams - zwiastun z TGA 2017

 

Źródło: Digital Trends, PlayStation Universe

Tagi: Dreams Media Molecule playstation 4 Playstation VR Sony Interactive Entertainment wideo