Grzegorz Cyga Grzegorz Cyga 25.04.2018 14:16
Nadchodzą duże zmiany do Rainbow Six Siege
382V

Nadchodzą duże zmiany do Rainbow Six Siege

Pierwszy sezon roku trzeciego w Rainbow Six Siege trwa w najlepsze. Fani zaznajomili się już z nowymi Operatorami i wygłosili swoje opinie na ich temat. Teraz Ubisoft stara się wprowadzić zasugerowane zmiany do gry. 

Rainbow Six Siege to tytuł, w którym odzew graczy jest bardzo istotny. Twórcy w oparciu o zdanie fanów implementują kolejne poprawki, balansują konkretnych operatorów czy też tworzą nowe elementy.  W najbliższym czasie do gry trafi sporo zmian.

Ubisoft rozpoczyna walkę z toksycznymi graczami Rainbow Six Siege

Bieżący sezon w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege jest obecnie w połowie. Dotychczas był to moment, w którym deweloperzy implementowali łatki, które przebudowywały niektóre postacie czyniąc je bardziej użytecznymi. W ostatnim czasie twórcy doszli jednak do wniosku, że gracze mają zbyt mało czasu, aby przyzwyczaić się do warunków panujących w danym sezonie tzw. mety i te największe poprawki będą wprowadzane wraz z rozpoczęciem każdego kolejnego sezonu. 

Na oficjalnej stronie gry umieszczono wpis, który zapowiada najbliższe zmiany, a także pokazuje które postacie były wybierane najczęściej. Brane pod uwagę były popularność operatora - Pick Rate - oraz stosunek wygranych meczy z wykorzystaniem danej postaci - Win Delta.

Jak widać na załączonych obrazkach Vigil i Lion dominują (operator jednostki CBRN jest wybierany w każdym mecz Pro League) do tego stopnia, że skrócił się przeciętny czas rundy z 2:24 do 2:15. Dlatego też znaleźli się oni wśród tych operatorów, którzy zostaną osłabieni. Poniżej pełna lista zmian.

Lion:

  • Jeśli postać gracza została wykryta przez skanowanie Liona, jej obrys nie będzie wyświetlany, o ile przestanie się poruszać. Będzie to miało dwie główne konsekwencje:
  • Jeśli gracz zostanie wykryty i przestanie się poruszać, obrys jego postaci nie będzie wyświetlany – atakujący będą wiedzieć, gdzie znajduje się postać, ale będzie ona mogła zmienić pozycję bez ich wiedzy.
  • Jeśli postać zostanie wykryta bardzo krótko, atakującym będzie trudniej zlokalizować jej położenie.
  • Zmniejszenie liczby ładowań z trzech do dwóch i zwiększenie czasu odnawiania skanera pomiędzy ładowaniami z 10 do 20 sekund. 

Jäger:

  • System obronny Jägera – Magpie – nie będzie już niszczył ładunków X-KAIROS Hibany.

Blitz:

  • Zasięg jego tarczy z oślepiaczem zostanie zmniejszony z ośmiu do pięciu metrów. 
  • Mniejsza liczba ładowań - cztery zamiast pięciu

Vigil:

  • Elektroniczny Płaszcz Maskujący będzie się teraz wyczerpywać w 12 sekund, a nie w 30.
  • Ładowanie gadżetu będzie trwać 6 sekund zamiast 12.

Hibana:

  • Hibana straci minę kierunkową, natomiast otrzyma ładunki wyważające.

Ying:

  • Utrata granatów dymnych na rzecz min kierunkowych.

Ostatnia zmiana jaką uświadczymy w najbliższym czasie dotyczy siły rażenia LKM-ów. Twórcy zauważyli, że zadają one zbyt małą ilość obrażeń.

W przyszłości twórcy zamierzają wprowadzić zmiany do Finki, która obdarowuje sojuszników większą ilością zdrowia i chwilowym brakiem odrzutu na broni. Celem deweloperów jest to, aby każdym operatorem grało się przyjemnie, ale nie kosztem balansu w grze.

Źródło: https://rainbow6.ubisoft.com/siege/pl-pl/news/detail.aspx?c=tcm:160-322116-16&ct=tcm:160-76770-32

Tagi: rainbow six: siege Ubisoft Ubisoft Montreal