God of War - motyw muzyczny Kratosa powstał jedynie z trzech nut
Kompozytor ścieżki dźwiękowej do God of War to człowiek przepełniony kreatywnością i pozytywną energią. Posłuchajcie jak pełen pasji opowiada o swojej pracy przy produkcji muzyki.
Jak już wspominaliśmy ścieżkę dźwiękową z God of War, jeszcze przed premierą, możecie sprawdzić na Spotify. Jak wyglądał proces jej tworzenia? Kompozytor Bear McCreary opowiada o tym w prezentowanym poniżej materiale.
Scieżka dźwiękowa z God of War wylądowała na Spotify
McCreary zdradza, że jego metoda pisania muzyki wiedzie przez postacie, a w God of War są one bardzo dobrze napisane. Zaczął od stworzenia skrawka melodii, która "uchwyciłaby ducha postaci". W przypadku Kratosa Bear starał się przekazać cechy takie jak jego wiek, mądrość, siłę oraz muskulaturę.
God of War - opowieści o tworzeniu muzyki
Tworząc melodię nie wiedział, w którym momencie gry zostanie wykorzystana. Ważnym było by przekazywała odpowiednie odczucia - kojarzyła się z Kratosem. Pierwsze trzy nuty, które napisał tak spodobały się Sony, że wspólnie postanowili je zapętlić i stworzyć z nich szkielet melodii dla motywu Kratosa. Jak tłumaczy kompozytor, to zapętlenie kojarzy się z "surowym ojcem, który powtarza swojemu synowi tę samą rzecz w kółko i w kółko".
Motyw nuzyczny Kratosa jest "jak powolny marsz", co sprawia, że można go użyć praktycznie w każdej sytuacji - gdziekolwiek Kratos się pojawi lub cokolwiek zrobi. "To jest jak odruch Pawłowa" - mówi McCreary. Ta melodia przywodzi na myśl postać Kratosa i przywraca wspomnienia o wszystkich wydarzeniach, które miały miejsce gdy ją słyszeliśmy.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.