Dla niewtajemniczonych API (application programming interface) to zbiór reguł i zasad w jaki komunikują się ze sobą urządzenia i aplikacje. W tym wypadku chodzi o kartę graficzną i grę. Przedstawicielem takiego API jest np. DirectX czy Vulkan.
Teraz, kiedy pojawiła się wersja 1.1, Google zapowiedziało, że wdroży dla niej wsparcie w Androidzie P. Dla nas użytkowników nie będzie miało to bezpośredniego wpływu, bowiem aktualizacja polepsza interfejs programisty. Jednak im więcej firm przekona się do Vulkana, tym więcej ładnych i lepiej działających gier zobaczymy.
Vulkan API vs OpenGL ES API
Wsparcie dla tego API zaczęło się już w 2016 roku. Pierwszy wyciągnął po nie rękę Samsung w swoim S7. Google nie miało wyboru i w wersji 7.0 Androida zwanej Nougat umieściło biblioteki Vulkana. Od tamtej pory widzieliśmy duże ilości dem technicznych, które pokazały nam siłę, jaka drzemie w tym API.