Kulisy porażki Assassin's Creed Unity okiem Ubisoft

Gry
1292V
Kulisy porażki Assassin's Creed Unity okiem Ubisoft
Laughter | 23.03.2018, 17:26

Ubisoft wróciło do Assassin's Creed Unity, aby wyjaśnić naturę problemów trapiących produkcję. Możemy też się zapoznać z wnioskami, jakie wyciągnął wydawca.

Temat Assassin's Creed Unity powrócił za sprawą specjalnego panelu, który poświęcony został 10-leciu ewolucji całego cyklu. Ubisoft zabrało głos podczas tegorocznej edycji GDC i przedstawiło swoje spojrzenie na temat tej nie do końca udanej odsłony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowe Assassin's Creed zabierze nas do Grecji?

Assassin's Creed Unity zadebiutowało w 2014 roku i było pierwszą odsłoną na obecną generację konsol. Zapowiadano więc liczne zmiany i nowości, które napędzane były nową technologią. Ambicji nie brakowało, ale kilka czynników sprawiło, że nie zostały one spełnione. Tytuł cierpiał po prostu na problemy wieku dziecięcego i brak ostatecznych szlifów.

Pracę nad "Unity" rozpoczęły się w 2011 roku i zaraz po skończeniu Assassin's Creed: Brotherhood. Nowe platformy docelowe sprawiły, że produkcja cierpiała na pewne problemy, z którymi borykało się również pierwsze Assassin's Creed. Niewłaściwie skupiono się na technologi kosztem zawartości i jej odpowiedniej jakości.

Mocno przemodelowany został silnik graficzny, który nawet dziś zrobić wrażenie i Assasin's Creed: Unity prezentuje się pod wieloma względami pięknie. Szczególnie patrząc na ilość bohaterów niezależnych zamieszkujących ulice Paryża. Odbiło się to jednak na rozgrywce, bo część elementów nie potrafiła ze sobą współgrać. Budynki wykonane w skali 1:1 wpłynęły na eksplorację i nawigację w świecie gry, a trudności sprawiało też opracowanie rozgrywki kooperacyjnej. Pracowano zbyt wiele nad technologią i zabrakło czasu na opracowanie właściwej gry.

W ten sposób Ubisoft mówi o warunkach sprzyjających perfekcyjnej katastrofie. Mieli produkt, który pod względem artystycznym i wyglądu był niemal idealny, ale nie sprawdzał się wystarczająco, jako doświadczenie i zwykła gra. Wydawca wyciągnął wnioski i przy okazji Assassin's Creed: Syndicate postawiono na jakość, a politykę kontynuowano w przypadku Assassin's Creed: Origins, które mocno odświeżyło strukturę całego cyklu.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2018-03-21-ubisoft-on-what-created-the-perfect-storm-behind-assassins-creed-unity

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper