God of War. Wszystko, co wiemy z nowych materiałów

Gry
941V
God of War. Wszystko, co wiemy z nowych materiałów
Jaszczomb | 20.03.2018, 16:40

God of War w ostatnich dniach wręcz zalało nas nowymi materiałami i informacjami od dewelopera. Czego dowiedzieliśmy się o nadchodzącej przygodzie Kratosa?

God of War to największy dotychczas zwrot w serii. Świat mitologii nordyckiej, wolniejsza i bardziej taktyczna walka, większy nacisk na RPG-owe elementy... jest tego sporo. Od kilku dni do Sieci trafiają materiały z rozgrywki, wrażenia osób, które miały okazję pograć w nowego GoW-a, i wywiady z twórcami. Czego dowiedzieliśmy się o grze?

Dalsza część tekstu pod wideo

God of War. Deweloper odpowiada na pytania polskich fanów

Studio Sony Santa Monica inspirowało się serią Souls od From Software, stąd system walki uległ znaczącym zmianom. Przede wszystkim mamy słaby i mocny atak pod przyciskami R1 i R2 (chociaż w opcjach będzie można to zmienić). W trakcie walki wykorzystamy uniki, ale też większą rolę ma odegrać tarcza. Co do broni, topór Kratosa można rzucić, wbijając go we wroga i przy okazji zamrażając cel. Z tego miejsca możemy jednym przyciskiem sprawić, że broń wróci do ręki bohatera, ale też da się ją taktycznie zostawić, chwilowo wyłączając trafionego przeciwnika z walki i zostając z gołymi (choć też zabójczymi) gołymi pięściami. System rzucania toporem sprawdzi się również w zagadkach środowiskowych.

Przeciwnicy Kratosa będą określeni poziomem doświadczenia oraz kolorem paska życia (!), co ma pomóc ocenić, jaka różnica sił jest między wrażą jednostką a Bogiem Wojny. Inny pasek, widoczny u dołu ekranu po lewej stronie, wraz z zadawanymi obrażeniami ładuje wściekłość Kratosa, czyli Spartan Rage, po aktywowaniu której wpadnie on na chwilę w szał zabijania, lecz tego na razie nie pokazano. Efektowne animacje brutalnie pozbywające się osłabionych wrogów aktywujemy poprzez wciśnięcie prawego analoga, z kolei przez to, że kamera jest umiejscowiona znacznie bliżej protagonisty, zostaniemy poinformowani swego rodzaju strzałkami o obecności bądź nadchodzącym ataku wroga, którego nie widać na ekranie.

God of War to liniowa przygoda, jednak plansze pozwalają na eksplorację, co może zaowocować dodatkowymi punktami doświadczenia i walutą Hacksilver (kawałki srebra wykorzystywane m.in. przez wikingów do płatności odliczanej według wagi lub do przetapiania). U kowala wytworzymy lub ulepszymy broń oraz wyposażenie (także Atreusa), co będzie miało wpływ na statystyki Kratosa, z kolei za punkty doświadczenia wykupimy umiejętności. Co do statystyk, jest ich sześć:

  • Strength (Siła) - zwiększa obrażenia od zwykłych ataków;
  • Moc runiczna (Runic) - zwiększa obrażenia ataków runicznych i od żywiołów;
  • Obrona (Defense) - zmniejsza przyjmowane obrażenia;
  • Witalność (Vitality) - zwiększa maksymalną ilość życia i osłabia konsekwencje przyjmowanych ataków;
  • Szczęście (Luck) - zwiększa szansę aktywowania korzyści z perków oraz zwiększa zdobywane punkty doświadczenia i walutę Hacksilver;
  • Opóźnienie (Cooldown) - zmniejsza czas oczekiwania na ponowne użycie ataków runicznych, przyzwań runicznych i talizmanów.

Gra będzie dostępna w czterech poziomach trudności, których nie można zmieniać w trakcie zabawy - Fabularnym (Łatwym), Średnim, Trudnym i God of War. Premiera dokładnie za miesiąc, 20 kwietnia.

God of War - 15 minut rozgrywki

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.

Źródło: YouTube (PlayStation), PlayStation Blog,

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper