God of War. Wszystko, co wiemy z nowych materiałów
God of War w ostatnich dniach wręcz zalało nas nowymi materiałami i informacjami od dewelopera. Czego dowiedzieliśmy się o nadchodzącej przygodzie Kratosa?
God of War to największy dotychczas zwrot w serii. Świat mitologii nordyckiej, wolniejsza i bardziej taktyczna walka, większy nacisk na RPG-owe elementy... jest tego sporo. Od kilku dni do Sieci trafiają materiały z rozgrywki, wrażenia osób, które miały okazję pograć w nowego GoW-a, i wywiady z twórcami. Czego dowiedzieliśmy się o grze?
God of War. Deweloper odpowiada na pytania polskich fanów
Studio Sony Santa Monica inspirowało się serią Souls od From Software, stąd system walki uległ znaczącym zmianom. Przede wszystkim mamy słaby i mocny atak pod przyciskami R1 i R2 (chociaż w opcjach będzie można to zmienić). W trakcie walki wykorzystamy uniki, ale też większą rolę ma odegrać tarcza. Co do broni, topór Kratosa można rzucić, wbijając go we wroga i przy okazji zamrażając cel. Z tego miejsca możemy jednym przyciskiem sprawić, że broń wróci do ręki bohatera, ale też da się ją taktycznie zostawić, chwilowo wyłączając trafionego przeciwnika z walki i zostając z gołymi (choć też zabójczymi) gołymi pięściami. System rzucania toporem sprawdzi się również w zagadkach środowiskowych.
Przeciwnicy Kratosa będą określeni poziomem doświadczenia oraz kolorem paska życia (!), co ma pomóc ocenić, jaka różnica sił jest między wrażą jednostką a Bogiem Wojny. Inny pasek, widoczny u dołu ekranu po lewej stronie, wraz z zadawanymi obrażeniami ładuje wściekłość Kratosa, czyli Spartan Rage, po aktywowaniu której wpadnie on na chwilę w szał zabijania, lecz tego na razie nie pokazano. Efektowne animacje brutalnie pozbywające się osłabionych wrogów aktywujemy poprzez wciśnięcie prawego analoga, z kolei przez to, że kamera jest umiejscowiona znacznie bliżej protagonisty, zostaniemy poinformowani swego rodzaju strzałkami o obecności bądź nadchodzącym ataku wroga, którego nie widać na ekranie.
God of War to liniowa przygoda, jednak plansze pozwalają na eksplorację, co może zaowocować dodatkowymi punktami doświadczenia i walutą Hacksilver (kawałki srebra wykorzystywane m.in. przez wikingów do płatności odliczanej według wagi lub do przetapiania). U kowala wytworzymy lub ulepszymy broń oraz wyposażenie (także Atreusa), co będzie miało wpływ na statystyki Kratosa, z kolei za punkty doświadczenia wykupimy umiejętności. Co do statystyk, jest ich sześć:
- Strength (Siła) - zwiększa obrażenia od zwykłych ataków;
- Moc runiczna (Runic) - zwiększa obrażenia ataków runicznych i od żywiołów;
- Obrona (Defense) - zmniejsza przyjmowane obrażenia;
- Witalność (Vitality) - zwiększa maksymalną ilość życia i osłabia konsekwencje przyjmowanych ataków;
- Szczęście (Luck) - zwiększa szansę aktywowania korzyści z perków oraz zwiększa zdobywane punkty doświadczenia i walutę Hacksilver;
- Opóźnienie (Cooldown) - zmniejsza czas oczekiwania na ponowne użycie ataków runicznych, przyzwań runicznych i talizmanów.
Gra będzie dostępna w czterech poziomach trudności, których nie można zmieniać w trakcie zabawy - Fabularnym (Łatwym), Średnim, Trudnym i God of War. Premiera dokładnie za miesiąc, 20 kwietnia.
God of War - 15 minut rozgrywki
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.