Ubisoft wykorzysta SI by odnaleźć błędy w grze zanim popełni je programista
Rozwój technologii to nie tylko ładniejsze gry, większe światy czy lepsza i bardziej rozbudowana sztuczna inteligencja. To także rozwój narzędzi wspomagających deweloperów. Ubisoft postanowił wykorzystać SI do walki z błędami.
Wraz z rozwojem gier, rośnie ich złożoność, co wprost przekłada się na obszerność kodu i szansę popełnienia błędu podczas jego tworzenia. Gracze widzą to najczęściej w formie różnorakich glitchy, bugów i zwiech. Ubisoft, który swego czasu był synonimem zabugowanych gier, postanowił coś z tym zrobić.
Ubisoft Berlin może być kolejnym gigantycznym studiem, ale...
Ubisoft Commit Manager to narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, która będzie analizowała kod pisany przez programistę i jeśli wykryje w nim błąd, to zrobi to jeszcze przed zgraniem go do projektu, co pozwoli zaoszczędzić masę czasu w późniejszym jego szukaniu i naprawianiu.
Jak to będzie działać? SI ma analizować kod napisany przez programistów, kod poprawny, porównywany będzie z kodem aktualnie pisanym. Do tego pod uwagę wzięte będą wprowadzane zmiany i poprawki błędów, przez co SI będzie mogło się nauczyć co jest błędem, a co nie. Po tym, gdy programista popełni błąd w kodowaniu, SI mu go od razu pokaże.
Ubisoft Commit Manager
Ubisoft ma nadzieję, że dopracowane narzędzie pozwoli zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy i czasu, gdyż wyszukiwanie błędów i ich łatanie w procesie produkcji zajmuje czasami nawet 70% wszystkich zasobów studia, które mogłyby być przeznaczone na rozwój gry. Narzędzie jest już przez Ubisoft wykorzystywane, ale jeszcze nie wiadomo jaką może pochwalić się skutecznością. Czekamy więc na pierwsze raporty w tym temacie, bo bez wątpienia - jest on ciekawy.