Fortnite - aktualizacja 2.5.0

Gry
839V
Fortnite - aktualizacja 2.5.0
Paweł Musiolik | 15.02.2018, 22:08

Fortnite dostało kolejną masywną aktualizację oznaczoną wersją 2.5.0. Masa poprawek, obsługa dynamicznej rozdzielczości na PS4 Pro, a także nowe przedmioty z okazji Chińskiego Nowego Roku.

Obiecywana kilka dni temu aktualizacja Fortnite wprowadza ogrom nowości, zmian i poprawek. Posiadacze PS4 Pro będą mogli cieszyć się wyższą rozdzielczością dzięki opcji skalowania grafiki. Poprawiono błędy z połączeniem na PS4, a także bardzo długim pobieraniem gry u niektórych graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Fortnite Battle Royale - darmowy dodatek dla posiadaczy PS+

Aktualizacja 2.5.0 Fortnite powiązana jest także z Chińskim Nowym Rokiem, a także Walentynkami. W grze pojawiły się przedmioty związane z tymi wydarzeniami - nowe skórki dla postaci, nowa broń, a także świątynie, w których znajdziecie nowe przedmioty.


Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Dodano granat impulsowy.
    • Niebieska klasa rzadkości.
    • Można znaleźć tylko w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.
  • Karabin szturmowy z lunetą jest teraz idealnie celny w trybie patrzenia przez lunetę.
  • Zmniejszono obrażenia karabinów szturmowych z lunetą przy trafieniu w głowę z 250% do 200%.
  • Rewolwer korzysta teraz ze średnich nabojów.
  • Zmniejszono częstotliwość występowania kusz o 20%.
  • Zmniejszono częstotliwość występowania minigunów o 12,5%.
  • Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 15%.
  • Białe, niebieskie i zielone pistolety maszynowe wychodzą z użycia.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że skierowane w dół strzały z karabinów snajperskich nie zawsze były rejestrowane podczas dużego opóźnienia sygnału sieciowego.
  • Usunięto błąd sprawiający, że pociski trafiające w inny cel nie trafiały pobliskich graczy.
  • Usunięto błąd pozwalający graczom strzelać przez ściany z kuszy lub miniguna, jeśli stali tuż przy narożniku.
  • Komunikat o nieudanym przeładowaniu nie będzie się już pojawiał przy broniach, które nie mają magazynków (chodzi przede wszystkim o minigun).
  • Usunięto zaokrąglanie obrażeń każdej śruciny przy strzale ze strzelby.
    • Wcześniej obrażenia każdej śruciny były zaokrąglane w dół do pełnego punktu.
    • Teraz obrażenia spowodowane przez wszystkie śruciny będą sumowane przed ich zaokrągleniem.
  • Usunięto błąd powodujący świecenie lufy miniguna po przerwaniu ognia.

Rozgrywka

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom na konsolach korzystanie z pierwszej podniesionej broni.
  • Usunięto błąd umożliwiający trafienie gracza za przeszkodą w sytuacji, gdy w kiepskich warunkach sieciowych pocisk przelatuje przez budynki wzniesione w ostatniej chwili.  
    • Takie strzały będą teraz trafiać w budowlę, a nie w gracza.
  • Usunięto błąd umożliwiający pociskom przenikanie przez drzwi tuż po ich zamknięciu.
  • Usunięto błąd umożliwiający graczom podniesienie dodatkowej broni lub przedmiotu jednorazowego, gdy trzymają pułapkę.
    • Ten sam błąd powodował również, że gracze upuszczali pełne stosy zasobów i nie mogli już zbierać danego zasobu przez resztę rozgrywki.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie efektu trafienia osłony przy otrzymywaniu obrażeń od upadku.
  • Usunięto błąd sprawiający, że zrzuty zaopatrzenia zawisały w powietrzu po zniszczeniu przedmiotów, na których leżały.
  • Usunięto błąd powodujący ryzyko zawieszenia się gry przy strzelaniu z broni przed wejściem do bojowego busa.

Świat gry

Poprawki błędów

  • Boisko piłki nożnej i inne budynki będą teraz poprawnie wczytywane w każdej sytuacji.
  • Usunięto błąd powodujący w rzadkich przypadkach pojawianie się pustych skrzyń skarbów.
  • Naprawiono pusty pojemnik z amunicją w Samotnym Schronisku.

Wydajność

  • Zoptymalizowano odtwarzanie animacji graczy, aby poprawić ogólną wydajność gry.
  • Zoptymalizowano efekty chmury kurzu i osłony na niskim poziomie szczegółów, aby poprawić wydajność gry.
  • Usunięto szereg powodów zacinania się klienta gry z powodu wczytywania niektórych skórek i przedmiotów w niespodziewanych momentach.
  • Modele postaci, bronie i elementy otoczenia posiadają teraz zmienny poziom szczegółów, co powinno poprawić wydajność gry.
  • Poprawiono płynność wczytywania i wyświetlania na bieżąco elementów mapy poprzez wczytywanie danych w wątku tła.
  • Dokonano poważnych zmian w ustawieniach efektów, szczególnie na średnim i niskim poziomie szczegółów.

Interfejs

  • Dodano opcję statystyk sieciowych na konsoli PS4. Pokazuje ona ping połączenia z serwerami Epica oraz łączne zużycie transferu podczas gry.
    • Tę opcję można znaleźć w ustawieniach gry, w zakładce interfejsu.
  • Do interfejsu wyświetlanego podczas gry dodano ikonę przycisku, którym otwiera się mapę.
  • Do interfejsu funkcji dobierania graczy dodano łączny licznik czasu, który upłynął od początku wyszukiwania.
  • Widżet amunicji znajdujący się nad paskiem zdrowia gracza wyświetla teraz także posiadaną przez gracza liczbę sztuk wybranego przedmiotu użytkowego.
  • Widżet skrótów klawiszowych w interfejsie gry nie wyświetla już komunikatu „Brak”.
  • Dodano opcję skalowania interfejsu w grze.  
    • Znany Problem – Rozmiar interfejsu w trybie obserwatora po śmierci gracza nie zmienia się.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd na konsoli PS4 uniemożliwiający graczom otrzymywanie zasług za grę ze znajomymi.

Dźwięk

  • Ulepszono odgłosy kroków poprzez dodanie osobnych odgłosów słyszanych z góry i z dołu dla drewna, kamienia i metalu.
  • Stopień wytłumienia odgłosów zależy teraz od położenia gracza, a nie od odległości od kamery.
  • Gracze mogą teraz lepiej słyszeć otoczenie podczas budowania.
    • Ściszono początkowy efekt stawiania budowli.
  • Dodano warianty odgłosów używane podczas budowy obiektów z drewna, kamienia i metalu.
  • Dodano odgłos oznaczający gotowość kuszy do ponownego strzału.
  • Nieznacznie ściszono odgłosy kroków towarzyszy.
  • Ściszono odgłos trafienia z karabinu snajperskiego.
  • Ściszono muzykę emotek w fazie rozgrzewki.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający innym graczom słyszenie odgłosu rozkręcania miniguna.
  • Usunięto błędy związane z przesuwaniem się odgłosów podczas przygotowania miniguna.

Grafika/animacja

  • Poprawiono efekty graficzne poruszania się w głębokiej wodzie.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przenikanie głowy Królewskiego Rycerza przez tył hełmu.

Znane problemy

  • Celownik może czasem znikać po użyciu broni z zamontowaną lunetą.
  • Niekiedy nie da się strzelać z broni, mimo iż są naładowane.
  • W rzadkich przypadkach przedmioty upuszczone przez wyeliminowanego gracza nie mogą być podniesione przez innych.

Ratowanie Świata

Wydarzenie Wiosno przybywaj!

  • W ciągu całego tego wydarzenia będą pojawiać się nowe zadania! Wiosno przybywaj! zaczyna się od romantycznej historii w świecie opętanym przez burzę, opowiedzianej w klasycznym, zakręconym stylu Fortnite.
  • Dodano bohaterów Księżycowego Nowego Roku - cztery nowe role!
  • Dodano smocze bronie
  • Nagrody za zadania (rzut okiem):
    • Zakochany Wojak Jonesy, legendarny Żołnierz
    • Jedna z trzech legendarnych smoczych broni dystansowych, do wyboru
    • Nowy legendarny obrońca do walki w zwarciu
    • Talony petard
    • V-dolce
    • Złoto wydarzenia Wiosno przybywaj!
    • Otrzymywane za wykonywanie powtarzalnych zadań.
  • Talony petard można zdobywać dzięki nowej opcji zwiększenia poziomu trudności (szczegóły poniżej). Otrzymacie je za każdym razem, gdy wykonacie misję o zwiększonej trudności.
    • Można za nie kupować wiosenne lamy w zakładce łupów.
  • Zaktualizowano łupolamy - podczas tego wydarzenia będą one zapewniać talony petard.
  • Wiosenna lama jest dostępna w zakładce łupów i kosztuje 1000 talonów petard.
    • Każda lama zawiera albo bohatera Księżycowego Nowego Roku, albo smoczą broń.
  • Każdy pełny zestaw 1000 talonów okolicznościowych został wymieniony na burzolamę.
  • Do 3000 sztuk sezonowego złota ulegnie wymianie na talony petard po kursie 3:1, a złoto powyżej tej kwoty przepadnie. Wydajcie pozostałe złoto przed wyjściem tej aktualizacji! Złoto wydarzenia Wiosno przybywaj! również jest sezonowe i ulegnie wymianie po rozpoczęciu nowego sezonu.
  • Zmutowane burze i misje alarmowe minibossów nie są związane z tym wydarzeniem. Oba te zjawiska powróciły do normalnego, „biernego” poziomu aktywności i żadne z nich nie zapewnia talonów okolicznościowych.
    • Do 3 zmutowanych burz w Kamiennym Lesie, do 10 w innych miejscach. | Limit: 4/dzień
    • Do 3 alarmów o minibossach w Kamiennym Lesie, do 6 w innych miejscach. | Limit: 3/dzień
  • ​​​​​​​Nowe przedmioty związane z wątkiem „Wiosno przybywaj!” pojawią się w sklepie w trakcie trwania wydarzenia.
    • Przedmioty okolicznościowe będą w sprzedaży aż do zakończenia „Wiosno przybywaj!”.
    • Przedmioty cotygodniowe będą dostępne jedynie w tygodniu, w którym pojawią się w sklepie.

Nowy i ulepszony uniwersalny ekwipunek

*UWAGA: Ta opcja będzie dostępna dopiero w poniedziałek, 19 lutego, w związku z nadal trwającymi testami.

  • Teraz przed wyruszeniem w świat będziecie mogli przygotować swój ekwipunek w Zbrojowni.
  • Korzystając z ekranu plecaka, możecie stworzyć przedmioty, założyć je lub przenieść je do recyklingu.
  • Korzystając z ekranu magazynu, możecie przenosić przedmioty z plecaka do magazynu burzowej tarczy i z powrotem.
  • Ekrany te są dostępne również podczas nawiązywania połączenia z sesją gry, lecz wtedy nie można dokonywać zmian.

Nowa opcja zmiany poziomu trudności

  • W świecie gry można teraz znaleźć nowego rodzaju pylony bluglutu, pozwalające zwiększyć poziom trudności najczęściej spotykanych misji aż pięciokrotnie.
    • Po każdym użyciu takiego pylonu liczba wrogów znacznie rośnie, a także otrzymują oni niewielką premię do poziomu zdrowia i siły ataków.
  • Za każdym razem, gdy poziom trudności gry ulegnie zwiększeniu, otrzymacie dodatkowe sezonowe złoto za ukończenie misji głównej.
  • Podczas wydarzenia Wiosno przybywaj! zwiększenie poziomu trudności misji co najmniej raz zapewni wam określoną liczbę talonów petard, poczynając od 40 w niższym Kamiennym Lesie, a kończąc na 94 pod koniec Twine Peaks.

Zmiany recyklingu i ewolucji rzadkości

  • Zmieniono koszta ewolucji rzadkości. Teraz proces ten wymaga większej liczby podręczników szkoleniowych i materiałów do ewolucji (czystych kropli deszczu, oczu burzy itp.), zależnie od liczby gwiazdek u bohatera.
    • Niedokończona wersja tej zmiany trafiła do wersji 2.4.2. W tej wersji koszt ewolucji bohaterów o 3, 4 lub 5 gwiazdkach był wyższy od zamierzonego. Koszt ewolucji poprawiono w niniejszej aktualizacji.
  • W momencie przeniesienia do recyklingu schematów, bohaterów, ocaleńców, głównych ocaleńców lub obrońców z co najmniej 2 gwiazdkami otrzymacie zwrot wszystkich materiałów wydanych na ewolucję danego przedmiotu.
    • Dokonaliśmy tej zmiany, aby umożliwić graczom awansowanie i testowanie nowych bohaterów, broni i pułapek bez ryzyka utraty cennych materiałów do ewolucji.

Bohaterowie

  • Przedstawiamy bohaterów Księżycowego Nowego Roku - oto cztery nowe role:
    • Berserker - Nieustraszony Żołnierz, który z Okrzykiem Bojowym rzuca się prosto w wir walki, gdzie pomaga mu Fala Uderzeniowa.
    • Żywa Błyskawica - Ninja, który ogłusza pobliskich wrogów i wykorzystuje ich stan słabości do zadawania druzgocących ciosów.
    • Kontroler Tłumu - Budowniczy specjalizujący się w kontroli pola walki za pomocą WABIK-ów i likwidacji całych grup wrogów przy użyciu Impulsów Plazmowych.
    • Petarda - Nieuchwytny Rubieżnik, który dzięki Przesunięciu Fazowemu ogłusza całe grupy wrogów i wymyka się im.
  • Impuls Plazmowy
    • Zmieniono tak, aby nie odbijał się po postawieniu.
    • Zwiększono szybkostrzelność z 2 do 8 impulsów na sekundę.
    • Zmniejszono obrażenia bazowe z 80 do 14.
  • Minigun zdolności „Naparzanie” liczy się teraz jako broń dystansowa, dzięki czemu może korzystać ze Strzałów Osłabiających i innych profitów Żołnierza.
  • Przesunięcie Fazowe Rubieżnika nie przerywa już większości czynności w chwili aktywacji, co umożliwia płynniejsze korzystanie zeń podczas walki.
  • Długie Ramię Prawa sprawia, że Uderzenie Burzące nie zatrzymuje się już przy pierwszym trafieniu w budowlę.
  • Zdolność „Wir Pracy”
    • W opisie uściślono, że wymaga ona 5 trafień pod rząd.
    • Zwiększono czas wyzerowania po trafieniu z 3 do 5 sek.
  • Zmniejszono bazową wartość leczenia przez Krzepkie Ciosy z 12 do 10.
  • [Przeróbka] Profit „Zapora”
    • Trafienie atakiem w zwarciu w osłonę Budowniczego wywołuje impuls energii, który zadaje obrażenia od energii i odrzuca wrogów w promieniu 0,5 pola (Czas odnowienia: 16 sek.).
  • [Przeróbka] Premia taktyczna „Zapora”
    • Trafienie atakiem w zwarciu w osłonę głównego bohatera wywołuje impuls energii, który zadaje obrażenia od energii i odrzuca wrogów w promieniu 0,5 pola (Czas odnowienia: 48 sek.).
  • [Przeróbka] Profit „Kamizelka Kuloodporna”
    • Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 60%.
      • Ta ochrona zmniejsza się o 15% po każdym trafieniu otrzymanym przez Żołnierza. Co 10 sek. odzyskujesz 15% ochrony, jeśli wynosi ona mniej niż 60%.
  • [Przeróbka] Przerobiono Atak Strukturalny: Trafienie Uderzeniem Burzącym w budowlę spowoduje zwrot części jego kosztu energii i skrócenie czasu odnowienia.
  • [Przeróbka] Profit/premia taktyczna „Surwiwalista”
    • Zabicie wroga zdolnością lub bronią przywraca 3 pkt. bazowego zdrowia na sekundę (ilość ta skaluje się wraz z poziomem bohatera i wartością Technologii) przez 3 sek. Kolejne zabójstwa naliczają czas leczenia od początku. Nie aktywuje się przy maksymalnym poziomie zdrowia.
  • [Przeróbka] Specjalista wsparcia Żołnierz
    • „Istnieje Takich Wiele...”: zmniejszono do 80% zwiększenie trwałości broni, gdy trwa Okrzyk Bojowy.
    • „Istnieje Takich Wiele...” odblokowuje się teraz na poziomie 30 (przeniesiono z poziomu 18).
    • Dodano profit „Doświadczenie Bojowe” na poziomie 18.
    • Usunięto „Błyskawicę” z poziomu 30 (na jej miejsce dodano „Istnieje Takich Wiele...”)

Poprawki błędów

  • Obrażenia profitu taktycznego „Skład Porcelany” teraz poprawnie skalują się wraz z poziomem bohatera.
  • Usunięto błąd sprawiający, że Budownicza i Maszynistka Harper miały legendarne statystyki w każdej klasie rzadkości.
  • Poprawiono opis Krzepkich Uderzeń Polarnej BAZY Kyle'a - nie wspominał on o tym, że aktywacja tej właściwości wymaga użycia narzędzia w zwarciu.
  • W opisach zdolności MISIU i Wieża Elektryczna uściślono, że każda zdolność umożliwia posiadanie o jednego Fragmentu Ładunku więcej.

Bronie

  • Dodano kuszę „Łamacz Serc”
    • Kusza snajperska w walentynkowym klimacie.
    • Wystrzeliwuje przebijające wrogów bełty o dużej sile rażenia i odrzucenia.
    • Bełty nieznacznie opadają podczas lotu.
    • Korzysta z ciężkich nabojów.
    • Do kupienia w sklepie okresowym za sezonowe złoto.
  • Dostępne są smocze bronie:
    • Smoczy Ryk - Karabin samopowtarzalny strzelający przebijającymi pociskami, które zadają celom obrażenia od ognia.
    • Smocza Siła - Strzelba, która wystrzeliwuje po kilka wybuchowych petard.
    • Smoczy Szpon - Karabin snajperski strzelający niewielkimi rakietami, które wbijają się w cel i po chwili wybuchają.
    • Smocza Furia - Rakieta, która po uderzeniu pozostawia wybuchową chmurę.
    • Smoczy Ząb - Średni miecz, zadający obrażenia od ognia.
    • Smoczy Kieł - Ciężka włócznia, zadająca obrażenia od ognia.
    • Te bronie posiadają kilka wyjątkowych cech - odkryjcie je wszystkie!

Rozgrywka

  • Bronie i profity bohaterów, które zwiększają obrażenia zadawane powalonym wrogom, działają teraz również na pustaki będące w trakcie animacji podnoszenia się.
  • Zmniejszono o 20% zdrowie, stabilność i wynik otrzymywane za zabijanie minibossów.
  • Nieznacznie zmniejszono liczbę innych wrogów pojawiających się, gdy na mapie jest obecny miniboss.
  • Liczba czystych kropli deszczu i innych materiałów do ewolucji teraz w większym stopniu zależy od poziomu trudności i skrzyń z nagrodami za misję. Oznacza to zwiększenie ilości przedmiotów w prawie wszystkich rodzajach skrzyń, oprócz najpośledniejszych.
  • Dodano schematy pułapki „Przytulne ognisko” do łupolamy.
  • Dodano również miejsce na przytulne ognisko do Księgi Kolekcji.
  • Przeniesiono następujące zadania do kategorii zadań pobocznych w dzienniku zadań, ponieważ nie należą już one do zadań dnia:
    • Mała furgonetka, która potrafiła!
    • Zdobywanie danych
    • Pogoń za burzą
  • Stworzone bronie teraz będą posiadały pełny magazynek odpowiedniej dla nich amunicji (efekt ten nie uwzględnia aktualnego bohatera, więc profit „Żadnego Marnowania” nie wpływa na rozmiar magazynka).

Poprawki błędów

  • Zadanie „Iskierka nadziei” w Twine Peaks nie powinno już dwukrotnie wymieniać celu zdobycia danych. Zamiast powtórzenia będzie teraz wymieniony lot na błyskawicy.
  • Uściślono opis mutacji strefy burzy „Wysysające życie ataki”.
  • Ból nie może już zadawać obrażeń krytycznych.
  • Usunięto błąd, który czasami uniemożliwiał awans gracza po ukończeniu samouczka dot. posterunków.
  • Usunięto błąd pozwalający na przerywanie animacji silnego ataku lekkim mieczem poprzez poruszenie się.
  • Usunięto rzadki błąd uniemożliwiający graczom podniesienie bluglutu w pobliżu budowli wzniesionej przez gracza.
  • Ułatwiono przeszukiwanie niektórych pojemników z amunicją.

Interfejs

  • Dodano funkcję „Ostatnie zmiany”.

Poprawki błędów

  • Usunięto tekst wyjeżdżający poza rubrykę w zakładce sklepu (dotyczy jęz. angielskiego).
  • Nie można już dodać przedmiotów do częściowo zapełnionego stosu w magazynie burzowej tarczy, jeśli miałoby to spowodować przekroczenie limitu przedmiotów.
  • Poprawiono opis taktycznego profitu „Surwiwalista” w celu uściślenia, że nie kumuluje się on z profitem bohatera-Surwiwalisty.
  • Usunięto błąd powodujący chwilowe znikanie list profitów w niektórych sytuacjach.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający aktualizację wskaźnika poziomu przedmiotu w niektórych sytuacjach.
  • Poprawiono opis profitu Generowanie Granatów, aby poprawnie wyświetlał wymaganą ilość 20, a nie 30 zabójstw.

Dźwięk

  • Dodano odgłos do zdolności Ninji „Smocze Oszołomienie”.
  • Dodano nowe odgłosy aktywacji i regeneracji Zapory.
  • Dodano nowe odgłosy trafienia i regeneracji Kamizelki Kuloodpornej.

Znane problemy

  • Okolicznościowe zadanie poboczne „Coś, co wybucha po nocy” pojawia się na mapie zadań, lecz nie jest dostępne do czasu kolejnej fazy wydarzenia.
  • Okolicznościowe zadanie poboczne „Coś, co wybucha po nocy” omyłkowo jest wyświetlane na mapie zadań po wykonaniu głównego zadania okolicznościowego „Do uszu własnych”.
  • Złoto wydarzenia Wiosno przybywaj! ma nieprawidłową nazwę w jęz. angielskim.
  • Zadania serwisu Twitch aktualnie nie zapewniają misji dnia.
  • Cele zadań tworzenia muszą zostać zaliczone w strefach świata gry.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v2-5-0-patch-notes

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper