Mobilne PUBG zdominowało chiński rynek
Playerunknown's Battlegrounds w Chinach cieszy się jeszcze większą popularnością niż w Europie czy USA. Tamtejsze wersje gry biją wszelkie rekordy popularności.
Playerunknown's Battlegrounds występuje w Chinach w trzech wersjach. Przyjrzyjmy się każdej z nich.
Pierwsza to oczywiście dobrze znane zachodnim graczom Playerunknown's Battlegrounds, które dostępne jest na komputerach osobistych, a wkrótce również na PlayStation 4. Tamtejszy wydawca Tencent przygotował dla graczy chińską wersję językową oraz wykupił prawa do dystrybuowania swoich tytułów, opartych na licencji PUBG.
Z tego właśnie powodu na chińskim rynku zadebiutowały dwie mobilne odsłony popularnego Playerunknown's Battlegrounds. Szacuje się, że chiński rynek mobilny to 500 milionów graczy. Dla nich właśnie przeznaczone są wersje gry na Androida i iOSa. Czym charakteryzują się chińskie PUBG?
PUBG: Army Attack to produkcja stworzona przez Tencent Timi Studio. Rozgrywka w tej wersji skupia się na pojedynkach toczonych za pomocą pojazdów znajdujących się w grze.
PUBG: Army Attack - zwiastun rozgrywki
PUBG: Exhilarating Battlefield tworzone jest przez studio Lightspeed & Quantum. W tym przypadku mamy do czynienia z tradycyjnym Playerunknown's Battlegrounds, które zostało przeniesione na platformy mobilne.
PUBG: Exhilarating Battlefield - nagranie rozgrywki
Co ciekawe, aż 75 milionów graczy stworzyło w nich konto, zanim tytuły w ogóle otrzymały swoją premierę. W tej chwili, obie produkcje znajdują się na pierwszym i drugim miejscu, jeśli chodzi o liczbę pobrań z chińskiego AppStore.
Both games have instantly jumped to the top of the download charts on iOS. The games had 75 million pre-registrations. So that shows you how huge the demand was for PUBG on mobile. pic.twitter.com/GhTRPmyMCu
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 9, 2018