Paweł Musiolik Paweł Musiolik 06.02.2018 10:06
Horizon Zero Dawn mogło mieć tryb kooperacji
522V

Horizon Zero Dawn mogło mieć tryb kooperacji

Horizon Zero Dawn z trybem kooperacji? Początkowo był taki plan, co zdradził w rozmowie reżyser gry Mathijs De Jonge. Dlaczego więc pomysł z trybem gry w kooperacji nie został zrealizowany?

Horizon Zero Dawn w produkcji było kilka lat. Zanim dostaliśmy jedną z najlepszych (a na pewno najladniejszą) grę zeszłego roku, to ekipa Guerrilla Games eksperymentowała z wieloma rozwiązaniami, które mogły trafić do gry. Jednym z takich pomysłów był tryb kooperacji. Dlaczego go jednak ostatecznie w Horizon Zero Dawn nie ma?

Horizon Zero Dawn - dokument. Od FPS-ów do RPG-a w otwartym świecie

To zdradził Mathijs de Jonge. Kooperacja dla dwóch graczy w Horizon Zero Dawn wyleciała, bo zajęłaby zbyt dużo czasu produkcyjnego.

Były wczesne prototypy. Na początku myśleliśmy o kooperacji dla dóch graczy, stworzyliśmy nawet grywalne wersje, które się sprawdzały. Ale ostatecznie nie trafiło to do pełnej wersji, gdyż programiście poinformowali nas, że jeśli dodamy kooperację, to połowa tego, co chcemy by trafiło do gry nie powstanie. A chcieliśmy by w pierwszej części Horizon Zero Dawn pojawiło się wszystko to, co założyliśmy. Więc z kooperacji zrezygnowaliśmy.

de Jonge zdradził też, że początkowo mapa gry miała być - uwaga - 50-krotnie większa, ale z tego pomysłu też zrezygnowano po tym, jak artyście uprzedzili, że nie ma szans zapełnić tak dużego świata interesującymi miejscami, które może odwiedzić gracz. Cała rozmowa do zobaczenia poniżej.

Horizon Zero Dawn - wywiad z reżyserem gry

 

Tagi: Guerrilla Games horizon zero dawn playstation 4 Sony Interactive Entertainment