Paweł Musiolik Paweł Musiolik 05.02.2018 16:30
"Gry od Telltale i Quantic Dream są zbyt pasywne"
320V

"Gry od Telltale i Quantic Dream są zbyt pasywne"

Kto wypowiedział słowa z tytułu? Josef Fares, który szerokiemu gronu dał się poznać za sprawą kontrowersyjnego wystąpienia na The Game Awards.

Josef Fares, z pochodzenia Libańczyk ,który żyje w Szwecji od kiedy skończył10 lat, tworzył początkowo filmy, ale od pewnego czasu przerzucił się an gry. Dał nam Brothers: A Tale of Two Sons, a aktualnie pracuje nad A Way Out - kooperacyjnym tytułem

A Way Out. Jedna kopia gry wystarczy dla dwóch graczy!

A Way Out często zestawiane jest z grami Telltale i Quantic Dream z uwagi na skupienie się na narracji. W najnowszym numerze EDGE, Fares postanowił na swój sposób rozprawić się z takimi porównaniami. I przejechał się po grach od wymienionych wcześniej deweloperów.

Dla mnie te gry są zbyt pasywne. Chcę w grach mieć kontrolę. Niektórzy mówią, że w ich grach ma się wpływ na historię, kontroluje się ją. Ale robi się to... tak na serio bez kontroli ze strony gracza.

A Way Out nie będzie takie. Myślę, że porównania z punktu widzenia filmowości historii mają sens, ale nie w temacie decyzji, które będziesz mógł podjąć. To gra która od początku bierze pod uwagę kontrolę gracza.

Fares skomentował także opowieści Davida Cage'a, który chce by jego gry wywoływały emocje.

Dla mnie to nie jest ważne. Ja po prostu chcę, by gracze "czuli" grę. To czy będą płakać, śmiać się, złościć - dla mnie to nie ma żadnego znaczenia.

Patrząc na szczerość jaką sobie pozwala przedstawiać Fares, mamy nadzieję, że jak najczęściej będzie udzielał wywiadów.

Źródło: https://wccftech.com/fares-telltale-quantic-dream-passive-me/

Tagi: a way out josef fares quantic dream Telltale Games