Vampyr. Punkty doświadczenia vs moralność człowieka
Vampyr to nadchodząca produkcja studia Dontnod, które dało nam Remember Me oraz Life is Strange. Teraz deweloper zastanowi się nad człowieczeństwem wampira.
Vampyr to pozornie kolejne RPG w fantastycznym świecie, ale deweloper robi wszystko, by oczarować graczy klimatem i poruszanymi problemami moralnymi. Przede wszystkim nasz bohater Jonathan Reid jest lekarzem w Londynie roku 1918. Miasto zmaga się z epidemią hiszpanki, ale protagonista ma inny problem - jego wampiryzm wymaga ludzkiej krwi. Biorąc pod uwagę swój zawód - powinien pomagać potrzebującym. A może skorzysta z resztek ich życiodajnej energii, skoro i tak w końcu umrą?
Vampyr bez mikrotransakcji i DLC, ale z jednym "ale"
Twórcy chcą nam utrudnić zadanie, dając każdej z postaci pewne tło fabularne. Mamy przez to ostrożniej podejmować decyzje, kto będzie naszą ofiarą, a komu spróbujemy pomóc. Jeśli zabijemy, dostaniemy punkty doświadczenia i wzrośnie nasza siła, lecz każde takie morderstwo wpływa na otoczenie bohatera. Jak dobrze system ten został zaimplementowany? Tego dowiemy się wiosną.
Vampyr - trzeci epizod dokumentu o grze