Najlepsze mechaniki z gier 2017 roku według twórców

Gry
1002V
Najlepsze mechaniki z gier 2017 roku według twórców
Laughter | 03.01.2018, 18:23

Znani twórcy gier wyróżnili ciekawe rozwiązania rozgrywki, które zapadły im w pamięć. Zobaczcie, które gry zaskoczyły branżę czymś świeżym i oryginalnym.

Utarło się przeświadczenie, że nowe gry nie potrafią już niczym zaskakiwać i każda z nich oferuje bezpieczne schematy stosowane również w wielu innych produkcjach. Poprzedni rok przyniósł jednak trochę tytułów, które próbowały odświeżyć rozgrywkę i zaskoczyć graczy czymś wyjątkowym. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Najlepsze gry 2017 roku według twórców

Obecność Gravity Rush 2  nie powinna nikogo dziwić. Przygody Kat oferują niespotykaną wolność i pozwalają użytkownikom dowolnie manipulować siłą grawitacji. Przełożyło się to na niezwykle świeżą rozgrywkę. Nawet pomimo faktu, że mamy jedynie do czynienia z rozwinięciem idei przenośnego poprzednika.

Gravity Rush 2 - zwiastun

Gravity Rush 2 zostało wybrane przez Hermena Hulsta z Guerilla Games (Horizon Zero Dawn). Pozytywnie o grze wypowiedział się także Michał Dobrowolski z CD Projekt Red (Wiedźmin 3: Dziki Gon i Gwint). Nasz rodak zaznacza, że nie mamy do czynienia z nową mechaniką, ale nadal jest to bardzo fajny trzon zabawy, który daje niespotykane poczucie wolności.

NieR: Automata to kolejna gra z Japonii, która stanowi popis kreatywności. Dzieło PlatinumGames i Yoko Taro zostało wyróżnione za sprawą płynnego połączenia kilku gatunków oraz systemu rozwoju postaci.

NieR: Automata - zwiastun z PSX 2016

Jeramy Bergerson z Arkane Studios (Prey) i Khalil Osaimi z Housemarque (Nex Machina, Matterfall) byli pod wielkim wrażeniem, w jaki sposób NieR: Automata łączy w sobie wiele odmiennych gatunków. W jednej chwili mamy do czynienia z grą RPG Akcji i hack & slash, aby za chwilę trafić do etapu, który mógłby pełnić rolę pełnoprawnego przedstawiciela twin stick shooterów. Wszystko to bez jakichkolwiek ekranów wczytywania.

Brad Davey z Sumo Digital (Snake Pass) wychwala z kolei system rozwoju androidów poprzez mechanizm chipów. Według niego połączenie rozgrywki i świetnej historii przełożyło się na niemal perfekcyjne dzieło.

Na listę trafiło również Horizon Zero Dawn.

Horizon Zero Dawn wyróżniło się dobrze skrojonym mechanizmem skradania. James Valls z Rebellion (Battlezone, Sniper Elite 4) bardzo miło wspomina zakradnie się w wysokiej trawie, skanowanie wrogów, aby znaleźć ich słabości oraz zakładanie pułapek. Uruchamiane sekwencji slow-motion i niszczenie maszyn celnym wystrzałem z łuku to ulubione momenty Jamesa z całej gry.

Inne typy wyglądały następująco:

  • Assassin's Creed: Origins za precyzję sterowanie -  Damien Kieken, Ubisoft (For Honor) i Fumihiko Yausa, Team Ninja (NiOh)
  • Everybody's Golf i funkcja jeżdżenia kartem -  John Johanas, Tango Gameworks (The Evil Within 2)
  • Hellblade: Senua's Sacrifice i wizualny system gnicia - Gavin Price, Playtonic (Yooka Laylee)
  • Śródziemie: Cień Wojny i system NemezisRaul Rubio Munarriz, Tequila Works (Rime) i Román Echevarrena, RecoTechnology (Numantia)
  • Ukryty Plan i wsparcie PlayLinkSteve Goss, Supermassive Games (Ukryty Plan)
  • Final Fantasy XII: The Zodiac Age za możliwość przyspieszenia tempa walk Hiroaki Kato, Square Enix (Final Fantasy XII: The Zodiac Age)
Źródło: https://blog.eu.playstation.com/2017/12/30/playstation-developers-pick-their-favourite-gameplay-mechanics-of-2017/

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper