Najlepsze mechaniki z gier 2017 roku według twórców
Znani twórcy gier wyróżnili ciekawe rozwiązania rozgrywki, które zapadły im w pamięć. Zobaczcie, które gry zaskoczyły branżę czymś świeżym i oryginalnym.
Utarło się przeświadczenie, że nowe gry nie potrafią już niczym zaskakiwać i każda z nich oferuje bezpieczne schematy stosowane również w wielu innych produkcjach. Poprzedni rok przyniósł jednak trochę tytułów, które próbowały odświeżyć rozgrywkę i zaskoczyć graczy czymś wyjątkowym.
Najlepsze gry 2017 roku według twórców
Obecność Gravity Rush 2 nie powinna nikogo dziwić. Przygody Kat oferują niespotykaną wolność i pozwalają użytkownikom dowolnie manipulować siłą grawitacji. Przełożyło się to na niezwykle świeżą rozgrywkę. Nawet pomimo faktu, że mamy jedynie do czynienia z rozwinięciem idei przenośnego poprzednika.
Gravity Rush 2 - zwiastun
Gravity Rush 2 zostało wybrane przez Hermena Hulsta z Guerilla Games (Horizon Zero Dawn). Pozytywnie o grze wypowiedział się także Michał Dobrowolski z CD Projekt Red (Wiedźmin 3: Dziki Gon i Gwint). Nasz rodak zaznacza, że nie mamy do czynienia z nową mechaniką, ale nadal jest to bardzo fajny trzon zabawy, który daje niespotykane poczucie wolności.
NieR: Automata to kolejna gra z Japonii, która stanowi popis kreatywności. Dzieło PlatinumGames i Yoko Taro zostało wyróżnione za sprawą płynnego połączenia kilku gatunków oraz systemu rozwoju postaci.
NieR: Automata - zwiastun z PSX 2016
Jeramy Bergerson z Arkane Studios (Prey) i Khalil Osaimi z Housemarque (Nex Machina, Matterfall) byli pod wielkim wrażeniem, w jaki sposób NieR: Automata łączy w sobie wiele odmiennych gatunków. W jednej chwili mamy do czynienia z grą RPG Akcji i hack & slash, aby za chwilę trafić do etapu, który mógłby pełnić rolę pełnoprawnego przedstawiciela twin stick shooterów. Wszystko to bez jakichkolwiek ekranów wczytywania.
Brad Davey z Sumo Digital (Snake Pass) wychwala z kolei system rozwoju androidów poprzez mechanizm chipów. Według niego połączenie rozgrywki i świetnej historii przełożyło się na niemal perfekcyjne dzieło.
Na listę trafiło również Horizon Zero Dawn.
Horizon Zero Dawn wyróżniło się dobrze skrojonym mechanizmem skradania. James Valls z Rebellion (Battlezone, Sniper Elite 4) bardzo miło wspomina zakradnie się w wysokiej trawie, skanowanie wrogów, aby znaleźć ich słabości oraz zakładanie pułapek. Uruchamiane sekwencji slow-motion i niszczenie maszyn celnym wystrzałem z łuku to ulubione momenty Jamesa z całej gry.
Inne typy wyglądały następująco:
- Assassin's Creed: Origins za precyzję sterowanie - Damien Kieken, Ubisoft (For Honor) i Fumihiko Yausa, Team Ninja (NiOh)
- Everybody's Golf i funkcja jeżdżenia kartem - John Johanas, Tango Gameworks (The Evil Within 2)
- Hellblade: Senua's Sacrifice i wizualny system gnicia - Gavin Price, Playtonic (Yooka Laylee)
- Śródziemie: Cień Wojny i system Nemezis - Raul Rubio Munarriz, Tequila Works (Rime) i Román Echevarrena, RecoTechnology (Numantia)
- Ukryty Plan i wsparcie PlayLink - Steve Goss, Supermassive Games (Ukryty Plan)
- Final Fantasy XII: The Zodiac Age za możliwość przyspieszenia tempa walk - Hiroaki Kato, Square Enix (Final Fantasy XII: The Zodiac Age)