SKLEP
Krzysztof Grabarczyk Krzysztof Grabarczyk 28.11.2011 09:06
Carmack: "60 fpsów jest trudne"
997V

Carmack: "60 fpsów jest trudne"

Premiera szumnie zapowiadanego RAGE nie okazała się takim sukcesem, jakiego oczekiwaliby twórcy. Technicznie problemy z grą mogły zniechęcić graczy do produkcji id Software. Problemy ze stałym utrzymaniem 60 klatek na sekundę to wciąż twardy orzech do zgryzienia dla developerów...

xxxxx

 

Wspomniał o tym niedawno twórca Dooma i Wolfensteina 3D - John Carmack, gdy na swoim twitterze został spytany przez jednego z Internautów, dlaczego w wielu grach na PS3 i X360 framerate śmiga często tylko do 30 fpsów. Szef id Software postanowił udzielić odpowiedzi.

 

"Jeżeli nie możesz osiągnąć poziomu 60 klatek przez większość czasu, to lepiej zredukować całość do 30, w zamian za brak spadków płynności. 60 jest trudne"

 

Na rynku jest niewiele gier obsługujących stabilne 60 fps (ostatnie odsłony Call of Duty, Burnout Paradise). Wypowiedź Carmacka sugeruje, że w zamian za brak 60 klatek na sekundę gracze otrzymują lepszą oprawę i efekty cząsteczkowe. To również dlatego studio id Software postanowiło zaprezentować piątą wersję silnika Id Tech w 30 klatkach. Taki cykl produkcji obiera zresztą większość producentów gier. Czy kolejna generacja konsol zlikwiduje ten problem?

Tagi: id Software john carmack playstation 3 rage xbox 360